Чемпіонат України 2019. Умови змагань на дистанції “Гірські перешкоди” (чоловічі зв’язки)

Міністерство молоді та спортуУкраїни
Федерація спортивного туризму України
Управління молоді, фізичної культури та спорту Запорізької облдержадміністрації
Запорізька обласна федерація спортивного туризму

ЧЕМПІОНАТ УКРАЇНИ ЗІ СПОРТИВНОГО ТУРИЗМУ –  ГІРСЬКИЙ ТУРИЗМ

  м. Запоріжжя, скелі о-ва Хортиця                                                                                   09–12 травня 2019 р.

УМОВИ
ПРОВЕДЕННЯ ЗМАГАНЬ ЧОЛОВІЧИХ ЗВ’ЯЗОК
ЗІ СПОРТИВНОГО ГІРСЬКОГО ТУРИЗМУВИДУ
«ГІРСЬКІ ПЕРЕШКОДИ» НА ДИСТАНЦІЇ V КЛАСУ

 

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Ці умови слід розглядати разом з «Загальною частиною» Умов проведення змагань.

1.2. Дистанція змагань чоловічих зв’язок виду «Гірські перешкоди» (п. 4.4. Маршрутний лист – далі МЛ) складається з двох частин:

1) основної частини (нормативна + понаднормативна), яку спортсмени зв’язки в обов’язковому порядку попередньо заявляють;

2) додаткової (бонусної) частини, яку спортсмени зв’язки попередньо не заявляють і проходять на свій розсуд.

1.3. Дистанція змагань чоловічих зв’язок виду «Гірські перешкоди» має частково заданий напрямок руху спортсменів відповідно до МЛ.

1.4. В «Загальних умовах» додатково зазначені:
а)  основні положення щодо порядку виступу на дистанціях (§1);
б)  порядок визначення результатів та розподілу місць (§2).

 

2. ОБЛАДНАННЯ ДИСТАНЦІЇ

2.1. Всі пункти (С, ПС і Ф), маршрути (М) і переходи (Мо), а також їх протяжність вказані на схемі (додається).

2.2. Всі ПС обладнані подвійними перилами і зазначеною на схемі необхідною кількістю ТС у вигляді заглушених карабінів (кілець), такелажних пластин або петель, на що буде докладно звернуто увагу при показі дистанції.

 

3. ОСНОВНІ УМОВИ ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ

3.1. Страховка спортсмена на дистанції допускається через страхувальний пристрій, закріплений на ПС, де знаходиться спортсмен, який здійснює страховку та тільки в межах одного маршруту (між суміжними ПС), за виключенням косих спусків спортсменів.

3.2. Транспортування контрольного вантажу.

3.2.1. Підйом контрольного вантажу відокремлено від спортсменів допускається виконувати тільки при відсутності спортсменів на нижньому ПС.

3.2.2. Транспортування контрольного вантажу на траверсах здійснюють способами, визначеними Умовами (див. табл.1).

3.2.3. Спуск контрольного вантажу тільки на собі або крутопохилими перилами окремо від спортсменів.

3.2.4. Не допускається контрольний вантаж або спорядження залишати на верхньому та/або нижньому ПС не закріпленими (1-й раз попередження, 2-ий – штраф згідно Правил).

3.2.5. Розподіл контрольного вантажу – в одному рюкзаку.

3.3. Всі спуски спортсменів повинні відповідати існуючим маршрутам дистанцій та вимогам МЛ.

3.3.1. При виконанні косих спусків, допускається відхилятися від маршрутів спуску, вказаних на схемах дистанцій відповідно до МЛ.

3.3.2. При спуску спортсмени повинні дотримуватися вимог п.п. 2.6 і 19.5 Методичних роз’яснень щодо суддівства змагань зі спортивного гірського туризму (далі МР).

3.4. Повторне проходження маршруту одним і тим самим спортсменом не зараховується.

3.4.1. При проходженні спортсменами маршрутів підйому або траверсу допускається використовувати тільки марковані службою дистанції стаціонарні ТСП, організовані на скельних (шлямбурних) гаках.

3.4.2. При проходженні спортсменами маршрутів підйому допускається установка на них командних ТСП (не більше 2-х ТСП на кожному з маршрутів) на відстані не менше ніж 1 м від нижньої маркованої службою дистанції стаціонарної ТСП.

3.4.3. При проходженні спортсменами маршрутів підйому допускається застосування драбинок або петель довжиною не більше 1,5 м. Застосування драбинок, петель допускається виключно на самостійно встановлених командних ТСП.

3.4.4. Спускові командні вірьовки після спуску по маршруту, по якому належить наступний підйом, повинні бути зняті.

3.4.5. Після проходження спортсменами зв’язки траверсу схилу, в тому числі маятником, в одному напрямку всі командні вірьовки повинні бути зняті.

3.5. Суддівська страховка для першого спортсмена зв’язки на кожному з маршрутів підйому (основної та додаткової частини) надається один раз!

3.6. При зриві першого (ведучого) на маршруті з зависанням на суддівській страховці спортсмен отримує штраф – по 3 бали за кожен зрив. Після першого зриву подальший рух спортсмена по маршруту вважається комбінованим лазінням.

3.6.1. Кількість зривів при проходженні маршрутів не обмежена.

3.7. Допомога напарника (підсаджування, опора на тіло) на всіх маршрутах підйому не допускається, а проходження маршруту при цьому не зараховується.

3.8. Необхідні відомості для проходження дистанції ГП:

3.8.1. Порядок проходження маршрутів частково заданий у МЛ.

3.8.2. Командні крутопохилі перила обладнуються одинарними.

3.8.3. Допускається допоміжна робота спортсменів на дистанції (поправити вірьовку тощо) за умови їх надійної фіксації на командній вірьовці, а також при забезпеченні їх надійною командною страховкою.

3.8.4. Розташування спортсменів на старті:       С1 (ПС1) – спортсмени команди та контрольний вантаж.

3.8.5. Контрольний вантаж один, неподільний (вага до 15 кг).

 

4. ОПИС ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ

4.1. Всі спортсмени під час виступу послідовно від старту (С1) і до фінішу (Ф1) відповідно до МЛ і згідно з поданою заявкою повинні пройти всі заявлені маршрути та виконати всі вимоги до основної частини дистанції.

4.2. Нормативна складова основної частини дистанції включає наступні обов’язкові маршрути:

4.2.1. Кожен спортсмен виконує:

а) підйом лазінням (три рази) по різним маршрутам М1 – М5 – варіант за вибором (табл.1);

б) спуск по вірьовці (два рази) по маршрутам М1 – М5 після підйому – варіант за вибором (табл.1);

в) траверс схилу (не менше одного разу) по маршрутам М7 або М8 – варіант за вибором (табл.1);

г)  транспортування контрольного вантажу по всім заявленим маршрутам – варіант за вибором (табл.1).

4.3. Понаднормативна складова основної частини дистанції включає наступні маршрути:

4.3.1. Кожен спортсмен виконує:

а) спуск командними крутопохилими перилами (один раз) по маршруту М6 після третього підйому – варіант (табл.1).

 

5. ЗАЯВКА З ТАКТИКИ

В заявку з тактики зв’язка включає відповідно  до табл. 1:

5.1. Маршрути, по яких виконується проходження дистанції від старту (С1) і до фінішу (Ф1).

5.2. Обрані варіанти підйому та траверсу кожного спортсмена зв’язки на всіх маршрутах.

5.3. Зміну ведучого на кожному маршруті (якщо вона передбачена).

5.4. Способи спусків кожного спортсмена зв’язки на всіх маршрутах (по вірьовці напряму, командними крутопохилими (похилими) перилами тощо).

5.5. Способи транспортування контрольного вантажу на всіх маршрутах підйому і траверсу.

5.6. Маршрути, при проходженні яких зв’язки планує установку командних ТСП та їх кількість (зазначити в дужках після номеру маршруту підйому).

 

4.4. МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
виступів чоловічих зв’язок на дистанції V класу  виду «Гірські перешкоди»

Номер маршруту і його граничні пункти.

Опис проходження маршруту

Контрольні часи

та умови їх виконання

Основна частина дистанції

Нормативний  час                        – Тн = 70 хв.

Загальний контрольний час      – Тзг = 80 хв.

Перший проміжний

контрольний час                 – Тп1 = 20 хв.

Другий проміжний

контрольний час                 – Тп2 = 60 хв.

 

 

*   *   *

Якщо за Тп1 = 20 хв. зв’язка не виконає п.1,

то вона переводиться на проходження

спрощеної частини дистанції з новим Тзг1 =25 хв.

 

Спрощена частина:

1. Завершення першого підйому обох спортсменів та доставка контрольного вантажу.

2. Спуск спортсменів зв’язки по вірьовці в нижні ПС відповідно до зазначених маршрутів в заявці з тактики з контрольним вантажем.

3. Перехід спортсменів з контрольним вантажем вдовж суддівських перил Мо1, Мо2 в ПС11.

4. Фініш спортсменів з контрольним вантажем і всім спорядженням в Ф1.

 

 

*   *   *

Якщо за Тп2 = 60 хв. зв’язка не виконає п.п.1…5, а також траверс схилу і доставку контрольного вантажу по маршрутам М7 або М8,

то вона переводиться на проходження

скороченої частини дистанції з новим Тзг2 =70 хв.

 

Скорочена частина:

1. Завершення трьох підйомів обох спортсменів та доставка контрольного вантажу.

2. Завершення траверсу схилу обома спортсменами та доставка контрольного вантажу.

3. Перехід спортсменів з контрольним вантажем вдовж суддівських перил Мо3 в ПС8.

4. Фініш спортсменів з контрольним вантажем і всім спорядженням в Ф2

Відповідно до п.п.4.1 – 4.3 Умов та дотримуючись контрольних часів Тп1, Тп2, Тн та Тзг спортсмени зв’язки враховуючи частково заданий напрямок дистанції і з самостійним вибором варіантів (див. табл. 1), проходять необхідні з запропонованих нижче маршрутів
*

М7 (ПС1 – ПС9), М7 (ПС9 – ПС1)

Траверс схилу всіма спортсменами

та доставка контрольного вантажу

*

М8 (ПС3 – ПС7), М8 (ПС7 – ПС3)

Траверс схилу маятником всіма спортсменами

та доставка контрольного вантажу

1

М1 (ПС1 – ПС2), M2 (ПC3 – ПC4), М3 (ПС5 – ПС6),

М4 (ПС7 – ПС8), М5 (ПС9 – ПС10)

Підйом всіх спортсменів (без або з контрольним вантажем) та доставка контрольного вантажу

Перший проміжний контрольний час (Тп1 = 20 хв.)

2

М1 (ПС2 – ПС1), M2 (ПC4 – ПC3), М3 (ПС6 – ПС5),

М4 (ПС8 – ПС7), М5 (ПС10 – ПС9)

Спуск всіх спортсменів по вірьовці з контрольним вантажем
3

М1 (ПС1 – ПС2), M2 (ПC3 – ПC4), М3 (ПС5 – ПС6),

М4 (ПС7 – ПС8), М5 (ПС9 – ПС10)

Підйом всіх спортсменів (без або з контрольним вантажем) та доставка контрольного вантажу
4

М1 (ПС2 – ПС1), M2 (ПC4 – ПC3), М3 (ПС6 – ПС5),

М4 (ПС8 – ПС7), М5 (ПС10 – ПС9)

Спуск всіх спортсменів по вірьовці з контрольним вантажем
5

М1 (ПС1 – ПС2), M2 (ПC3 – ПC4), М3 (ПС5 – ПС6),

М4 (ПС7 – ПС8), М5 (ПС9 – ПС10)

Підйом всіх спортсменів (без або з контрольним вантажем) та доставка контрольного вантажу

Другий проміжний контрольний час (Тп2 = 60 хв.)

6

М6 (ПС8 – ПС11)

Спуск всіх спортсменів і контрольного вантажу командними крутопохилими перилами
7

Ф1

Фінішування спортсменів зв’язки і контрольного вантажу

по варіанту основної частини

Додаткова частина дистанціїОцінка по колонці 6 (табл. 1)
 

М1 (ПС1 – ПС2), M2 (ПC3 – ПC4), М3 (ПС5 – ПС6),

М4 (ПС7 – ПС8), М5 (ПС9 – ПС10)

Контрольні часи:

Тн и То залишаються без змін.

 

Підйом 1-го спортсмена з суддівською страховкою на кожному маршруті

Проходження спортсменом маршруту (підйом, спуск), не пройденого в основній частині, без контрольного вантажу (варіанти 4 – 12 та 19, 20)

*) маршрути проходяться в межах п.п.1…5 МЛ основної частини дистанції.

 

НОМІНАЛЬНА ОЦІНКА
способів і варіантів проходження дистанції V класу виду «Гірські перешкоди» (виступи чоловічих зв’язок)

Таблиця 1

Маршрути№  варіантуОпис варіантів підйому, траверсу, спуску спортсменів  та транспортування контрольного вантажуЗалікова оцінка, балів
Позна-

чення

Граничні

пункти

ПройденіЗіН,

m=(– 0.2)

ЗіП*,

к = 1

НЗіП*,

n=0.75

1234567
Основна і додаткова частина дистанції
Всі МоВідповідноПерехід спортсменів вздовж суддівських перил
Всі МВідповідно1Навантаження вірьовки при підйомі (між ПС, ТС)– 4
2Зміна ведучого в нижньому ПС64,5– 1,2
М1–М5Відповідно3Установка командної ТСП32,3– 0,6
 

Підйом спортсменів на маршруті

М2

М3

ПС3 – ПС4

ПС5 – ПС6

4вільним (чистим) лазінням – перший3022,5– 6,0
5комбінованим лазінням – перший1612,0– 3,2
6комбінованим лазінням – другий107,5– 2,0
М1

М5

ПС1 – ПС2

ПС9 – ПС10

7вільним (чистим) лазінням – перший4030,0– 8,0
8комбінованим лазінням – перший2216,5– 4,4
9комбінованим лазінням – другий129,0– 2,4
М4ПС7 – ПС810вільним (чистим) лазінням – перший8060,0– 16,0
11комбінованим лазінням – перший4533,8– 9,0
12комбінованим лазінням – другий2518,8– 5,0
 

Транспортування контрольного вантажу

Всі МВідповідно13при підйомі, траверсі на собі96,8– 1,8
14при траверсі по командним перилам86,0– 1,6
15витягуванням напряму згідно з МР32,3– 0,6
16витягуванням з супроводженням згідно з МР43,0– 0,8
17в підвішеному (L≤1,5 м) положенні до спортсмена86,0– 1,6
М6ПС8 – ПС1118спуск командними крутопохилими перилами64,5– 1,2
 

Спуски спортсменів по вірьовці (з рюкзаком або без)

Всі М

(по МЛ)

Відповідно19напряму по жорстко закріпленій вірьовці21,5– 0,4
20по вірьовці з самовипуском (останнього)43,0– 0,8
Всі М

(по МЛ)

Суміжні ПС21косий спуск по жорстко закріпленій вірьовці64,5– 1,2
М6ПС8 – ПС1122командними крутопохилими перилами107,5– 2,0
 

Траверс схилу

М7ПС1 – ПС9

ПС9 – ПС1

23вільним лазінням вздовж суддівських перил2015,0– 4,0
24комбінованим лазінням вздовж суддівських перил129,0– 2,4
25по суддівським перилам (з навантаженням перил)64,5– 1,2
М8ПС3 – ПС7

ПС7 – ПС3

26траверс маятником2418,0– 4,8

*)    ЗіП – заявлені і пройдені,     НзіП – не заявлені і пройдені,  ЗіН  – заявлені і не пройдені.                                 МЛ – маршрутний лист;  МР  – методичні роз’яснення.