Міністерство молоді та спорту України
Федерація спортивного туризму України
Управління фізичної культури та спорту Львівської облдержадміністрації
Львівська обласна федерація спортивного туризму
ЧЕМПІОНАТ УКРАЇНИ ЗІ СПОРТИВНОГО ТУРИЗМУ – ГІРСЬКИЙ ТУРИЗМ
м. Львів, Чатові скелі 25–28 травня 2018 р.
УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ ЗМАГАНЬ ЧОЛОВІЧИХ ЗВ’ЯЗОК
ЗІ СПОРТИВНОГО ГІРСЬКОГО ТУРИЗМУ ВИДУ «ГІРСЬКІ ПЕРЕШКОДИ» НА ДИСТАНЦІЇ V КЛАСУ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ці «Умови» слід розглядати разом з «Загальною частиною» умов проведення змагань.
1.2. Дистанція змагань зв’язок виду «Гірські перешкоди» (Маршрутний лист, п. 3.4) складається з двох частин:
1) основної (нормативної + наднормативної) частини, яку зв’язка в обов’язковому порядку попередньо заявляє;
2) додаткової (бонусної) частини, яку зв’язка попередньо не заявляє і проходить на свій розсуд.
1.3. В «Загальних умовах» додатково вказані:
а) основні положення по порядку виступу на дистанціях (§1);
б) основні умови проходження дистанції «Гірські перешкоди» (§2);
в) порядок визначення результатів та розподілу місць (§4).
2. ОБЛАДНАННЯ ДИСТАНЦІЇ
2.1. Всі пункти (С, ПС і Ф), маршрути (М) і переходи (Мо), а також їх протяжність вказані на схемі (додається).
2.2. Всі ПС обладнані подвійними перилами і зазначеною на схемі необхідною кількістю ТС у вигляді заглушених карабінів (кілець), такелажних пластин або петель, на що буде докладно звернуто увагу при показі дистанції.
3. ОПИС ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ
3.1. Всі спортсмени під час виступу послідовно від старту (С1) і до фінішу (Ф2) відповідно до Маршрутного листа (п. 3.4) і згідно з поданою заявкою повинні пройти наступні обов’язкові маршрути основної частини дистанції і здійснити по ним транспортування одного неподільного контрольного вантажу (15 кг) способами, оговореними «Умовами» (див. табл.1).
3.2. Мінімальний перелік обов’язкових маршрутів основної частини дистанції:
3.2.1. Кожен спортсмен виконує:
а) підйом лазінням (не менше трьох разів) по різним маршрутам М1 – М6 – варіант за вибором (табл.1);
б) спуск по вірьовці (не менше двох разів) по маршрутам М1 – М6 після підйому – варіант за вибором (табл.1);
в) спуск командними крутопохилими (похилими) перилами (один раз) по маршруту М9 після підйому – варіант (табл.1);
3.2.2. Зв’язка виконує:
а) траверс схилу (не менше одного разу) по маршрутам М7 або М8 – варіант за вибором (табл.1);
б) транспортування контрольного вантажу по всім заявленим маршрутам – варіант за вибором (табл.1).
3.2.3. Зв’язка повинна при подоланні маршрутів М1 – М6 встановити на них командні ТСП (із 1-го закладного елемента) на відстані не менше ніж 1 м від нижньої маркованої службою дистанції стаціонарної ТСП, але не менше двох одиниць на кожному із маршрутів – за вибором (табл.1).
3.3. Сумарний набір висоти при підйомі лазінням під час виступу для кожного спортсмена зв’язки повинен складати не менше ніж 30 м.
4. ЗАЯВКА З ТАКТИКИ
В заявку з тактики команда включає відповідно до табл. 1:
4.1. Маршрути, по яких виконується проходження дистанції від старту (С1) і до фінішу (Ф2).
4.2. Обрані варіанти підйому кожного спортсмена зв’язки на всіх маршрутах.
4.3. Зміну ведучого на кожному маршруті (якщо передбачена).
4.4. Способи спусків кожного спортсмена зв’язки на всіх маршрутах (по вірьовці напряму, командними крутопохилими (похилими) перилами тощо).
4.5. Способи транспортування контрольного вантажу на всіх маршрутах підйому і траверсу.
4.6. Маршрути, при проходженні яких зв’язки планує установку командних ТСП та їх кількість.
3.4. МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
виступів чоловічих зв’язок на дистанції V класу виду «Гірські перешкоди»
Номер маршруту і його граничні пункти. Опис проходження маршруту | Контрольні часи та умови їх виконання | |
Основна частина дистанції | Нормативний час – Тн =70 хв. Загальний контрольний час – Тзг =80 хв. Перший проміжний контрольний час – Тп1 =15 хв.
* * * Якщо за Тп1 = 15 хв., два спортсмени не виконають перший підйом по маршруту до верхнього ПС, зв’язка переводиться на проходження спрощеної частини дистанції з новим Тзг1 =25 хв.
Спрощена частина: 1. Завершення першого підйому обох спортсменів. 2. Спуск спортсменів по вірьовці в нижні ПС відповідно до зазначених маршрутів в заявці з тактики. 3. Перехід спортсменів вдовж суддівських перил Мо2 (при необхідності). 4. Фініш всієї команди з контрольним вантажем і всім спорядженням в Ф1
| |
Відповідно до п.п. 3.1 и 3.2. Умов, необхідні з запропонованих нижче маршрутів команди проходять в довільному порядку по своєму вибору варіантів (див. табл. 1), дотримуючись контрольних часів Тп1, Тн и Тзг | ||
* | М1 (ПС1 – ПС2), M2 (ПC3 – ПC4), М3 (ПС5 – ПС6), М4 (ПС7 – ПС8), М5 (ПС9 – ПС10), М6 (ПС11 – ПС12) | |
Підйом всіх спортсменів (без або з контрольним вантажем) та доставка контрольного вантажу | ||
* | М3б (ПС5 – ПС13) + М8 (ПС13 – ПС14) + М6б (ПС14 – ПС11) М6б (ПС11 – ПС14) + М8 (ПС14 – ПС13) + М3б (ПС13 – ПС5) | |
Траверс схилу всіма спортсменами і доставка контрольного вантажу | ||
* | М7 (ПС1 – ПС13) | |
Траверс схилу маятником всіма спортсменами і доставка контрольного вантажу (при необхідності). | ||
* | М1 (ПС2 – ПС1), M2 (ПC4 – ПC3), М3 (ПС6 – ПС5), М4 (ПС8 – ПС7), М5 (ПС10 – ПС9), М6 (ПС12 – ПС11) | |
Спуск всіх спортсменів по вірьовці з контрольним вантажем | ||
* | М9 (ПС12 – ПС15) | |
Спуск всіх спортсменів і контрольного вантажу командними крутопохилими (похилими) перилами | ||
* | Ф2 | |
Фінішування спортсменів зв’язки по варіанту основної частини | ||
Додаткова частина дистанції | Оцінка по колонці 6 (табл. 1) | |
М1 (ПС1 – ПС2), M2 (ПC3 – ПC4), М3 (ПС5 – ПС6), М4 (ПС7 – ПС8), М5 (ПС9 – ПС10), М6 (ПС11 – ПС12) | Контрольні часи: Тн и Тзг залишаються без змін.
Підйом 1-го спортсмена з суддівською страховкою на кожному маршруті | |
Проходження всіма спортсменами маршруту (підйом, спуск), не пройденого в основній частині, без контрольного вантажу (варіанти 4 –15, 22–25) |
*) порядок (послідовність) проходження маршрутів Умовами не регламентується.
НОМІНАЛЬНА ОЦІНКА
способів і варіантів проходження дистанції V класу виду «Гірські перешкоди»
(виступи чоловічих зв’язок)
Таблиця 1
Маршрути | № варіанту | Опис варіантів підйому, траверсу, спуску спортсменів та транспортування контрольного вантажу | Залікова оцінка, балів | |||
Позначення | Граничні пункти | Пройдені | ЗіН, m=0.20 | |||
ЗіП*, к = 1 | НЗіП*, n=0.75 | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Основна і додаткова частина дистанції | ||||||
Всі Мо | Відповідно | — | Перехід спортсменів вздовж суддівських перил | — | — | — |
Всі М | Відповідно | 1 | Навантаження вірьовки при підйомі (між ПС, ТС) | — | – 4 | — |
2 | Зміна ведучого в нижньому ПС | 8 | 6 | – 1,6 | ||
М1–М6 | Відповідно | 3 | Установка командної ТСП | 6 | 4,5 | – 1,2 |
Підйом спортсменів на маршруті | ||||||
М3 М6 | ПС5 – ПС6 ПС11 – ПС12 | 4 | вільним (чистим) лазінням – перший | 30 | 22,5 | – 6,0 |
5 | комбінованим лазінням – перший | 20 | 15,0 | – 4,0 | ||
6 | комбінованим лазінням – другий | 10 | 7,5 | – 2,0 | ||
М1 М2 | ПС1 – ПС2 ПС3 – ПС4 | 7 | вільним (чистим) лазінням – перший | 40 | 30,0 | – 8,0 |
8 | комбінованим лазінням – перший | 26 | 19,5 | – 5,2 | ||
9 | комбінованим лазінням – другий | 13 | 9,8 | – 2,6 | ||
М4 | ПС7 – ПС8 | 10 | вільним (чистим) лазінням – перший | 60 | 45 | – 12,0 |
11 | комбінованим лазінням – перший | 39 | 29,3 | – 7,8 | ||
12 | комбінованим лазінням – другий | 19 | 14,3 | – 3,8 | ||
М5 | ПС9 – ПС10 | 13 | вільним (чистим) лазінням – перший | 80 | 60,0 | – 16,0 |
14 | комбінованим лазінням – перший | 50 | 37,5 | – 10,0 | ||
15 | комбінованим лазінням – другий | 25 | 18,8 | – 5,0 | ||
Транспортування контрольного вантажу | ||||||
Всі М | Відповідно | 16 | при підйомі, траверсі на собі (за 1 рюкзак) | 9 | 6,8 | – 1,8 |
17 | при траверсі по командним перилам | 8 | 6,0 | – 1,6 | ||
18 | витягуванням напряму по МР | 3 | 2,3 | – 0,6 | ||
19 | витягуванням з супроводженням по МР | 4 | 3,0 | – 0,8 | ||
20 | в підвішеному (L≤1,5 м) положенні до спортсмена | 8 | 6,0 | – 1,6 | ||
М9 | ПС12 – ПС15 | 21 | спуск командними крутопохилими (похилими) перилами | 6 | 4,5 | – 1,2 |
Спуски спортсменів по вірьовці (з рюкзаком або без) | ||||||
Всі М (по МЛ) | Відповідно | 22 | напряму по жорстко закріпленій вірьовці | 2 | 1,5 | – 0,4 |
23 | по вірьовці з самовипуском (останнього) | 4 | 3,0 | – 0,8 | ||
М3б+М3а М6б+М6а | ПС6-ПС13-ПС5 ПС12-ПС14-ПС11 | 24 | з пересадкою по жорстко закріпленій вірьовці | 8 | 6,0 | – 1,6 |
Всі М (по МЛ) | Суміжні ПС | 25 | косий спуск по жорстко закріпленій вірьовці | 6 | 4,5 | – 1,2 |
М9 | ПС12 – ПС15 | 26 | командними крутопохилими (похилими) перилами | 10 | 7,5 | – 2,0 |
Траверс схилу | ||||||
М3б + М8 + + М6б М6б + М8 + + М3б | ПС5 – ПС13 – – ПС14 – ПС11 ПС11 – ПС14 – – ПС13 – ПС5 | 27 | вільним лазінням вздовж суддівських перил | 30 | 22,5 | – 6,0 |
28 | комбінованим лазінням вздовж суддівських перил | 20 | 15,0 | – 4,0 | ||
29 | по суддівським перилам (з навантаженням перил) | 10 | 7,5 | – 2,0 | ||
М7 | ПС1 – ПС13 | 30 | траверс маятником | 20 | 15 | – 4,0 |
*) ЗіП – заявлені і пройдені, ЗіН – заявлені і не пройдені, НзіП – не заявлені і пройдені,
МЛ – маршрутний лист, МР – методичні роз’яснення