Міністерство молоді та спорту України
Федерація спортивного туризму України
Управління молоді та спорту Миколаївської облдержадміністрації
ВП «Миколаївська обласна федерація спортивного туризму»
ЧЕМПІОНАТ УКРАЇНИ ЗІ СПОРТИВНОГО ТУРИЗМУ – ГІРСЬКИЙ ТУРИЗМ
м. Южноукраїнськ, Скелі каньону р. Південний Буг 20–23 вересня 2018 р.
УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ ОСОБИСТИХ ЗМАГАНЬ
ЗІ СПОРТИВНОГО ГІРСЬКОГО ТУРИЗМУ
ВИДУ «РЯТУВАЛЬНІ ТЕХНІЧНІ ПРИЙОМИ» НА ДИСТАНЦІЇ V КЛАСУ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ці «Умови» слід розглядати разом з «Загальною частиною» умов проведення змагань.
1.2. Дистанція особистих змагань виду «Рятувальні технічні прийоми» (Маршрутний лист, п. 3.3) складається з двох частин:
1) основної (нормативної + наднормативної) частини, яку спортсмен в обов’язковому порядку попередньо заявляє;
2) додаткової (бонусної) частини, яку спортсмен попередньо не заявляє і проходить на свій розсуд.
1.3. В «Загальних умовах» додатково вказані:
а) основні положення по порядку виступу на дистанціях (§1);
б) основні умови проходження дистанції «Рятувальні технічні прийоми» (§3);
в) порядок визначення результатів та розподілу місць (§4).
2. ОБЛАДНАННЯ ДИСТАНЦІЇ
2.1. Всі пункти (С, ПС і Ф), маршрути (М) і переходи (Мо), а також їх протяжність вказані на схемі (додається).
2.2. Всі ПС обладнані подвійними перилами і зазначеною на схемі необхідною кількістю ТС у вигляді заглушених карабінів (кілець), такелажних пластин або петель, на що буде докладно звернуто увагу при показі дистанції.
2.3. Дистанція особистих змагань виду «Рятувальні технічні прийоми» з номерами маршрутів М10…М30 – чоловіча;
2.4. Дистанція особистих змагань виду «Рятувальні технічні прийоми» з номерами маршрутів М1…М3 – жіноча;
3. ОПИС ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ
3.1. Спортсмен під час виступу послідовно від старту С1 (С10) і до фінішу Ф1 (Ф10) відповідно до Маршрутного листа (п. 3.3) і згідно з поданою заявкою повинен пройти всі заявлені маршрути і виконати обов’язкові спецприйоми основної частини дистанції.
3.2. Мінімальний перелік обов’язкових спецприйомів основної частини дистанції, які виконує спортсмен:
а) «самовилаз» (один раз) – варіант за вибором (табл.1);
б) підйом «аварійного вантажу» (один раз) – варіант за вибором (табл.1);
в) спуск «аварійного вантажу» (один раз) – варіант за вибором (табл.1);
г) ув’язування «потерпілого» (лялька) в «кокон» (один раз) – варіант за вибором (табл.1);
д) транспортування «потерпілого» (лялька) в «коконі» (два рази), в тому числі:
– транспортування «потерпілого» (лялька) в «коконі» командними крутопохилими перилами – варіант за вибором (табл.1);
– вертикальне транспортування «потерпілого» (лялька) в «коконі» (в тому числі з супроводжуючим) – варіант за вибором (табл.1);
ЗАЯВКА З ТАКТИКИ
В заявку з тактики команда включає:
4.1. Варіант «самовилазу» спортсмена.
4.2. Варіант підйому «аварійного вантажу».
4.3. Варіант спуску «аварійного вантажу».
4.4. Місце ув’язування (ПС) «потерпілого» в «кокон».
4.5. Варіант транспортування «потерпілого» (лялька) в «коконі» командними крутопохилими перилами.
4.6. Варіант вертикального транспортування «потерпілого» (лялька) в «коконі».
4.7. Схеми систем кріплення командних вірьовок для підйому та / або спуску «аварійного вантажу», та «потерпілого» по маршрутах М1 (М10), М2 (М20).
3.3. МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
особистих виступів на дистанції V класу виду «Рятувальні технічні прийоми»
Номер маршруту і його граничні пункти. Опис виконання рятувальних технічних прийомів | Контрольні часи та умови їх виконання | ||
Основна частина дистанції | Нормативний час – Тн = 40 хв. Загальний контрольний час – Тзг = 45 хв. Перший проміжний контрольний час – Тп1 = 15 хв. Другий проміжний контрольний час – Тп2 = 35 хв.
* * * Якщо за Тп1 = 15 хв., спортсмен не виконає п.п.1, 2, то він переводиться на проходження спрощеної частини дистанції з новим Тзг1 = 20 хв.
Спрощена частина: 1. Завершення підйому «аварійного вантажу». 2. Спуск спортсмена з «аварійним вантажем» в нижні ПС. 3. Фініш спортсмена в пункті Ф1 (Ф10).
* * * Якщо за Тп2 = 35 хв., спортсмен не виконає п.п.1…5, то він переводиться на проходження скороченої частини дистанції з новим Тзг2 = 40 хв.
Скорочена частина: 1. Завершення підйому «потерпілого» (лялька) в «коконі» в верхні ПС. 2. Спуск спортсмена по вірьовці в нижні ПС. 3. Фініш спортсмена в пункті Ф1 (Ф10). | ||
Відповідно до п.п.3.1 и 3.2 Умов, необхідні з запропонованих нижче рятувальних технічних прийомів спортсмен виконує з самостійним вибором варіантів та в запропонованому порядку (див. табл. 1), дотримуючись контрольних часів Тп1, Тп2, Тн та То | |||
1 | М1 (ПС2 – ПС1), М10 (ПС20 – ПС10) | ||
«Самовилаз» спортсмена | |||
2 | М1 (ПС2 – ПС1), М10 (ПС20 – ПС10) | ||
Підйом «аварійного вантажу» | |||
Перший проміжний контрольний час (Тп1 = 15 хв.) | |||
3 | М1 (ПС1 – ПС2), М10 (ПС10 – ПС20) | ||
Спуск спортсмена з «аварійним вантажем» | |||
4 | ПС2 (ПС20), ПС3 (ПС30) | ||
Ув’язування «потерпілого» (лялька) в «кокон» відповідно до тактичної заявки | |||
5 | М1 (ПС2 – ПС1), М10 (ПС20 – ПС10) | ||
Підйом «потерпілого» (лялька) в «коконі» | |||
або | |||
М2 (ПС3 – ПС1), М20 (ПС30 – ПС10) | |||
Підйом «потерпілого» (лялька) в «коконі» командними крутопохилими перилами | |||
Другий проміжний контрольний час (Тп1 = 35 хв.) | |||
6 | М1 (ПС2 – ПС1), М10 (ПС20 – ПС10) | ||
Спуск «потерпілого» (лялька) в «коконі» з супроводжуючим | |||
або | |||
М2 (ПС3 – ПС1), М20 (ПС30 – ПС10) | |||
Спуск «потерпілого» (лялька) в «коконі» командними крутопохилими перилами | |||
7 | Ф1, Ф10 | ||
Фінішування спортсмена по варіанту основної частини | |||
Додаткова частина дистанції | Оцінка по колонці 6 (табл. 1) | ||
М1 (ПС2 – ПС1), М10 (ПС20 – ПС10) «Самовилаз» спортсменів (варіанти 1-5). | Контрольні часи: Тн и Тзг залишаються без змін |
НОМІНАЛЬНА ОЦІНКА
способів і варіантів проходження дистанції V класу виду «Рятувальні технічні прийоми»
(особисті виступи)
Таблиця 1
Маршрути | Номер варіанту | Варіанти виконання спецприйому | Залікова оцінка, балів | |||
Позначення | Граничні пункти | Виконані | ЗіН, m=0.20 | |||
ЗіП*, к = 1 | НЗіП*, n=0.75 | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Основна і додаткова частини дистанції | ||||||
Всі Мо | Відповідно | — | Переходи між маршрутами не оцінюються | — | — | — |
Всі М | Відповідно | — | Підйоми/спуски учасників без виконання рятувального технічного прийому не оцінюється | — | — | — |
«Самовилаз» спортсмена: | ||||||
М1 М10 | ПС2 – ПС1 ПС20 – ПС10 | 1 | способом «Затискач – Вірьовка» (на одному жумарі) | 7 | 5,3 | – 1,4 |
2 | способом «Рука – Рука» (на 2-х жумарах) | 8 | 6,0 | – 1,6 | ||
3 | способом «Затискач – Затискач» | 9 | 6,8 | – 1,8 | ||
4 | способом «Затискач – Стремено» | 10 | 7,5 | – 2,0 | ||
5 | способом «Стремено – Стремено» | 11 | 8,3 | – 2,2 | ||
Підйом / спуск «аварійного вантажу»: | ||||||
Спосіб підйому «аварійного вантажу» | ||||||
М1 М10 | ПС2 – ПС1 ПС20 – ПС10 | 6 | способом «На собі» | 10 | 7,5 | – 2,0 |
7 | способом «Контрупор» | 16 | 12,0 | – 3,2 | ||
8 | способом «Рухливий блок» | 20 | 15,0 | – 4,0 | ||
9 | способом «Короткий поліспаст» | 24 | 18,0 | – 4,8 | ||
Спосіб спуску «аварійного вантажу» | ||||||
М1 М10 | ПС1 – ПС2 ПС10 – ПС20 | 10 | способом «На собі» | 8 | 6,0 | – 1,6 |
11 | способом «Самовипуск» | 18 | 13,5 | – 3,6 | ||
12 | способом «Активний» | 14 | 10,5 | – 2,8 | ||
Транспортування / підйом / спуск «потерпілого» (лялька) в «коконі»: | ||||||
М1 М10 | ПС2 – ПС1 ПС20 – ПС10 | 13 | підйом поліспастом без супроводження | 32 | 24,0 | – 6,4 |
14 | підйом поліспастом з супроводженням | 40 | 30,0 | – 8,0 | ||
М1 М10 | ПС1 – ПС2 ПС10 – ПС20 | 15 | спуск з супроводженням способом «Самовипуск» | 36 | 27,0 | – 7,2 |
16 | спуск з супроводженням способом «Активний» | 28 | 21,0 | – 5,6 | ||
М2 М20 | ПС3 – ПС1 ПС30 – ПС10 | 17 | підйом «кокона» командними крутопохилими перилами | 24 | 18,0 | – 4,8 |
ПС1 – ПС3 ПС10 – ПС30 | 18 | спуск «кокона» командними крутопохилими перилами | 20 | 15,0 | – 4,0 | |
ПС2, ПС20, ПС3, ПС30 | 19 | ув’язування потерпілого в «кокон» | 12 | 9,0 | – 2,4 |
*) ЗіП – заявлені і пройдені, НзіП – не заявлені і пройдені, ЗіН – заявлені і не пройдені.