Міністерство молоді та спорту України
Федерація спортивного туризму України
Управління молоді, фізичної культури і спорту Запорізької облдержадміністрації
Запорізька обласна федерація спортивного туризму
КУБОК УКРАЇНИ ЗІ СПОРТИВНОГО ТУРИЗМУ – ГІРСЬКИЙ ТУРИЗМ
КУБОК ХОРТИЦІ – 2017
м. Запоріжжя, скелі о. Хортиця 05–08 жовтня 2017 р.
УМОВИ
ПРОВЕДЕННЯ КОМАНДНИХ ЗМАГАНЬ ЗІ СПОРТИВНОГО ГІРСЬКОГО ТУРИЗМУ
ВИДУ «ГІРСЬКІ ПЕРЕШКОДИ» НА ДИСТАНЦІЇ IV КЛАСУ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Ці «Умови» слід розглядати разом з «Загальною частиною» умов проведення змагань.
Дистанція командних змагань виду «Гірські перешкоди» (Маршрутний лист, п. 3.3) складається з двох частин:
1) основної (нормативної + наднормативної) частини, яку команда в обов’язковому порядку попередньо заявляє;
2) додаткової (бонусної) частини, яку команда попередньо не заявляє і проходить на свій розсуд.
1.3. В «Загальних умовах» додатково вказані:
а) основні положення по порядку виступу на дистанціях (§1);
б) основні умови проходження дистанції «Гірські перешкоди» (§2);
в) порядок визначення результатів та розподілу місць (§4).
2. ОБЛАДНАННЯ ДИСТАНЦІЇ
2.1. Всі пункти (С, ПС і Ф), маршрути (М) і переходи (Мо), а також їх протяжність вказані на схемі (додається).
2.2. Всі ПС обладнані подвійними перилами і зазначеною на схемі необхідною кількістю ТС у вигляді заглушених карабінів (кілець), такелажних пластин або петель, на що буде докладно звернуто увагу при показі дистанції.
3. ОПИС ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ
3.1. Всі спортсмени під час виступу послідовно від старту (С1 та/або С2) і до фінішу (Ф3) відповідно до Маршрутного листа (п. 3.3) і згідно з поданою заявкою повинні пройти наступні обов’язкові маршрути основної частини дистанції і здійснити по ним транспортування двох неподільних контрольних вантажів (15 і 10 кг) способами, оговореними «Умовами» (див. табл.1).
3.2. Мінімальний перелік обов’язкових маршрутів основної частини дистанції:
3.2.1. Кожен спортсмен команди виконує:
а) підйом лазінням (не менше трьох разів) по різним маршрутам М1 – М8 – варіант за вибором (табл.1);
б) спуск по вірьовці (не менше двох разів) по маршрутам М1 – М7 після підйому – варіант за вибором (табл.1);
в) спуск по командними крутопохилими перилами (один раз) по маршруту М11 після підйому – варіант (табл.1);
3.2.2. Команда всім складом виконує:
а) траверс схилу (один раз) по маршрутам М8 – М10 – варіант за вибором (табл.1);
б) транспортування контрольного вантажу по всім заявленим маршрутам – варіант за вибором (табл.1).
3.2.3. Команда має право при першому подоланні маршрутів М3 – М7 встановити на них командні ТСП (із 1-го закладного елемента) на відстані не менше ніж 1,5 м від нижньої маркованої службою дистанції стаціонарної ТСП, але не більше двох одиниць на кожному із маршрутів – за вибором (табл.1).
4. ЗАЯВКА З ТАКТИКИ
В заявку з тактики команда включає відповідно до табл. 1:
4.1. Маршрути, по яких виконується проходження дистанції від старту (С1, С2) і до фінішу (Ф3).
4.2. Обрані варіанти підйому кожного спортсмена команди на всіх маршрутах.
4.3. Зміну ведучого на кожному маршруті (якщо передбачена).
4.4. Способи спусків кожного спортсмена команди на всіх маршрутах (по вірьовці напряму, крутопохилими командними перилами).
4.5. Способи транспортування контрольних вантажів на всіх маршрутах підйому і траверсу.
4.6. Маршрути, при проходженні яких команда планує установку командних ТСП та їх кількість.
3.3. МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
командних виступів на дистанції IV класу виду «Гірські перешкоди»
Номер маршруту і його граничні пункти. Опис проходження маршруту | Контрольні часи та умови їх виконання | |
Основна частина дистанції | Нормативний час – Тн =50 хв. Загальний Перший проміжний контрольний час – Тп1 =15 хв.
* * * Якщо за Тп1 = 15 хв., два спортсмени не виконають перший підйом по різним маршрутам до верхнім ПС, команда переводиться на проходження спрощеної частини дистанції з новим Тзг1 =25 хв.
Спрощена частина: 1. Завершення першого підйому всіх спортсменів. 2. Спуск спортсменів по вірьовці в нижні ПС відповідно до зазначених маршрутів в заявці з тактики. 3. Перехід спортсменів вдовж суддівських перил по маршрутам М9, М10 (при необхідності). 4. Фініш всієї команди з контрольним вантажем і всім спорядженням в Ф1 або Ф2 (який є ближчим)
| |
Відповідно до п.п. 3.1 и 3.2. Умов, необхідні з запропонованих нижче маршрутів команди проходять в довільному порядку по своєму вибору варіантів (див. табл. 1), дотримуючись контрольних часів Тп1, Тн и То | ||
* | М1 (ПС1 – ПС2), M2 (ПC3 – ПC4), М3 (ПС5 – ПС6), М4 (ПС7 – ПС8), М5 (ПС9 – ПС10), М6 (ПС11 – ПС12), М7 (ПС13 – ПС14) | |
Підйом всіх спортсменів (без або з контрольним вантажем) та доставка контрольного вантажу | ||
* | М8 (ПС1 – ПС12), М10 (ПС5 – ПС13), М10 (ПС13 – ПС5) | |
Траверс схилу всіма спортсменами і доставка контрольного вантажу (при необхідності) | ||
* | М9 (ПС1 – ПС5), М9 (ПС5 – ПС1) | |
Траверс схилу маятником всіма спортсменами і доставка контрольного вантажу (при необхідності) | ||
* | М1 (ПС2 – ПС1), M2 (ПC4 – ПC3), М3 (ПС6 – ПС5), М4 (ПС8 – ПС7), М5 (ПС10 – ПС9), М6 (ПС12 – ПС11), М7 (ПС14 – ПС13) | |
Спуск всіх спортсменів по вірьовці з контрольним вантажем | ||
* | М11 (ПС12 – ПС15) | |
Спуск всіх спортсменів і контрольного вантажу командними крутопохилими перилами | ||
* | Ф3 | |
Фінішування всіх спортсменів команди по варіанту основної частини | ||
Додаткова частина дистанції | Оцінка по колонці 6 (табл. 1) | |
М1 (ПС1 – ПС2), M2 (ПC3 – ПC4), М3 (ПС5 – ПС6), М4 (ПС7 – ПС8), М5 (ПС9 – ПС10), М6 (ПС11 – ПС12), М7 (ПС13 – ПС14) | Контрольні часи: Тн и То залишаються без змін.
Підйом 1-го спортсмена з суддівською страховкою на кожному маршруті | |
Проходження маршруту (підйом-спуск), не пройденого в основній частині, всіма спортсменами без контрольного вантажу (варіанти 4 – 9 та 15, 16) |
*) порядок (послідовність) проходження маршрутів Умовами не регламентується.
НОМІНАЛЬНА ОЦІНКА
способів і варіантів проходження дистанції IV класу виду «Гірські перешкоди»
(командні виступи)
Таблиця 1
Маршрути | № варіанту | Опис варіантів підйому, траверсу, спуску спортсменів та транспортування контрольного вантажу | Залікова оцінка, балів | |||
Позна- чення | Граничні пункти | Пройдені | ЗіН, m=0.20 | |||
ЗіП*, к = 1 | НЗіП*, n=0.75 | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Основна і додаткова частина дистанції | ||||||
Всі Мо | Відповідно | — | Перехід спортсменів вздовж суддівських перил | — | — | — |
Всі М | Відповідно | 1 | Навантаження вірьовки при підйомі (між ПС, ТС) | — | – 4 | — |
2 | Зміна ведучого в нижньому ПС | 8 | 6 | – 1,6 | ||
М3–М7 | Відповідно | 3 | Установка командної ТСП | 6 | 4,5 | – 1,2 |
Підйом спортсменів на маршруті (перший / другий та наступні) | ||||||
М1 М2 | ПС1 – ПС2 ПС3 – ПС4 | 4 | вільним (чистим) лазінням – перший | 20 | 15,0 | –4,0 |
5 | вільним (чистим) лазінням – другий та наступні | 10 | 7,5 | –2,0 | ||
6 | комбінованим лазінням – перший | 13 | 9,8 | –2,6 | ||
7 | комбінованим лазінням – другий та наступні | 7 | 5,3 | –1,4 | ||
М3 М5 М7 | ПС5 – ПС6 ПС9 – ПС10 | 8 | вільним (чистим) лазінням – перший | 40 | 30,0 | –8,0 |
9 | вільним (чистим) лазінням – другий та наступні | 20 | 15,0 | –4,0 | ||
10 | комбінованим лазінням – перший | 26 | 19,5 | –5,2 | ||
11 | комбінованим лазінням – другий та наступні | 13 | 9,8 | –2,6 | ||
М4 М6 | ПС7 – ПС8 ПС11–ПС12 | 12 | вільним (чистим) лазінням – перший | 60 | 45 | –12,0 |
13 | вільним (чистим) лазінням – другий та наступні | 30 | /22,5 | –6,0 | ||
14 | комбінованим лазінням – перший | 39 | 29,3 | –7,8 | ||
15 | комбінованим лазінням – другий та наступні | 19 | 14,3 | – 3,8 | ||
Транспортування контрольного вантажу | ||||||
Всі М | Відповідно | 16 | при підйомі, траверсі на собі (за 1 рюкзак) | 9 | 6,8 | – 1,8 |
17 | витягуванням напряму по МР | 3 | 2,3 | – 0,6 | ||
18 | витягуванням з супроводженням по МР | 4 | 3,0 | – 0,8 | ||
19 | в підвішеному (L≤1,5 м) положенні до спортсмена (за 1 рюкзак) | 8 | 6,0 | – 1,6 | ||
М11 | ПС12–ПС15 | 20 | спуск командними крутопохилими перилами (за весь вантаж) | 6 | 4,5 | – 1,2 |
Спуски спортсменів по вірьовці (з рюкзаком або без) | ||||||
Всі М (по МЛ) | Відповідно | 21 | напряму по жорстко закріпленій вірьовці | 2 | 1,5 | – 0,4 |
22 | по вірьовці з самовипуском (останнього) | 4 | 3,0 | – 0,8 | ||
М11 | ПС12 – ПС15 | 23 | командними крутопохилими перилами | 10 | 7,5 | – 2,0 |
Траверс схилу | ||||||
М8 | ПС1 – ПС12 | 24 | вільним лазінням вздовж суддівських перил | 20 | 15,0 | – 4,0 |
25 | комбінованим лазінням вздовж суддівських перил | 14 | 10,5 | – 2,8 | ||
26 | по суддівським перилам (з навантаженням перил) | 6 | 4,5 | – 1,2 | ||
М10 | ПС5 – ПС13 ПС13 – ПС5 | 27 | вільним лазінням вздовж суддівських перил | 40 | 30 | – 8,0 |
28 | комбінованим лазінням вздовж суддівських перил | 26 | 19,5 | – 5,2 | ||
29 | по суддівським перилам (з навантаженням перил) | 10 | 7,5 | – 2,0 | ||
М9 | ПС1 – ПС5 ПС5 – ПС1 | 30 | траверс маятником | 20 | 15 | – 4,0 |
*) ЗіП – заявлені і пройдені, ЗіН – заявлені і не пройдені, НзіП – не заявлені і пройдені.
МЛ – маршрутний лист, МР – методичні роз’яснення