Комітет з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України
Федерація спортивного туризму України
Запорізьке обласне відділення (філія) Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України
Запорізька обласна федерація спортивного туризму
КУБОК УКРАЇНИ СЕРЕД СТУДЕНТІВ ТА ШКОЛЯРІВ
З ГІРСЬКОГО СПОРТИВНОГО ТУРИЗМУ НА ПРИРОДНОМУ РЕЛЬЄФІ (КОМАНДНИЙ)
м. Запоріжжя, скелі о-ва Хортиця 03–06 жовтня 2019 р.
УМОВИ
ПРОВЕДЕННЯ КОМАНДНИХ ЗМАГАНЬ
З ГІРСЬКОГО СПОРТИВНОГО ТУРИЗМУ
ВИДУ «ТАКТИКО-ТЕХНІЧНА» НА ДИСТАНЦІЇ ІІІ КЛАСУ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ці умови слід розглядати разом з «Загальною частиною» Умов проведення змагань.
1.2. Дистанція командних змагань виду «Тактико-технічна» (п. 4.5. Маршрутний лист – далі МЛ) складається з двох частин:
1) основної частини (нормативна + понаднормативна), яку спортсмени команди в обов’язковому порядку попередньо заявляють;
2) додаткової (бонусної) частини, яку спортсмени команди попередньо не заявляють і проходять на свій розсуд.
1.3. Дистанція командних змагань виду «Тактико-технічна» має заданий напрямок руху спортсменів відповідно до МЛ.
1.4. В «Загальних умовах» додатково зазначені:
а) основні положення щодо порядку виступу на дистанціях (§1);
б) порядок визначення результатів та розподілу місць (§2).
2. ОБЛАДНАННЯ ДИСТАНЦІЇ
2.1. Всі пункти (С, ПС і Ф), маршрути (М) і переходи (Мо), а також їх протяжність вказані на схемі (додається).
2.2. Всі ПС обладнані подвійними перилами і зазначеною на схемі необхідною кількістю ТС у вигляді заглушених карабінів (кілець), такелажних пластин або петель, на що буде докладно звернуто увагу при показі дистанції.
3. ОСНОВНІ УМОВИ ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ
3.1. Організація спуску/підйому «потерпілого» здійснюється згідно з вимогами п. 4.3 Методичних роз’яснень щодо суддівства змагань зі спортивного гірського туризму (далі МР), а виконання спецприйомів – згідно з вимогами Додатка 3 до «Загальних умов».
3.2. Спортсмен стає «потерпілим» відповідно до вимог п. 4.4.1., перестає бути «потерпілим» – п.4.4.4 МР.
3.3. Характер травми «потерпілого» обумовлюється в МЛ і Таблиці №1 Умов.
3.4. У разі порушення вимог пунктів 3.1, 3.2 та / або 3.3 виконання спецприйому (проходження маршруту) не зараховується.
3.5. Зміна «потерпілого» відбувається відповідно до МЛ.
3.6. При підйомі «потерпілого»:
3.6.1. Незалежно від характеру «травми» допомога з боку «потерпілого» при транспортуванні не допускається (1-й раз – попередження, 2-ий – незалік прийому).
3.6.2. Супроводжуючий незалежно від характеру травми «потерпілого» виконує тільки функції супроводу, тобто не надає допомогу під час підйому або спуску (штраф – згідно МР).
3.6.3. Аварійний (фіксуючий) пристрій виконується згідно з вимогами п.п. 4.3.6 і 4.3.7 МР (крім випадку, обумовленого п. 19.8.3.2.)
3.6.4. Фіксація «потерпілого» за спиною у супроводжуючого здійснюється згідно з вимогами п.п. 4.3.4 і 4.3.5, а також з урахуванням п.п. 19.8.1.3 МР.
3.6.5. Не допускати «потерпілим» порушень, обумовлених п. 19.8.3 МР.
3.7. Суддівська страховка для першого спортсмена команди на кожному з маршрутів підйому М1 та / або М2, а також для першого спортсмена команди під час проходження додаткової частини дистанції надається один раз!
3.7.1. Спортсмен команди, який виконує «самовилаз» по маршруту М6 в межах основної частини дистанції, здійснює його по командних вертикальних перилах.
3.7.2. Спортсмени команди, які виконують «самовилази» по маршруту М6 в межах додаткової частини дистанції, здійснюють їх: перший – по суддівських вертикальних перилах, а решта – по командних вертикальних перилах, тобто суддівські вертикальні перила надаються команді один раз.
3.7.3. Повторне проходження маршруту не зараховується.
3.7.4. При зриві першого (ведучого) на кожному з маршрутів М1 та / або М2 з зависанням на суддівській страховці спортсмен отримує штраф – по 3 бали за кожен зрив. Кількість зривів не обмежена. Після першого зриву подальший рух спортсмена по маршруту вважається комбінованим лазінням.
3.7.5. Допомога напарника (підсаджування, опора на тіло) на маршрутах підйому М1 та / або М2 не допускається, а проходження маршруту при цьому не зараховується.
3.7.6. При проходженні спортсменами маршрутів М1 та / або М2 допускається використовувати тільки марковані службою дистанції стаціонарні ТСП, організовані на скельних (шлямбурних) гаках.
3.7.7. При проходженні спортсменами команди маршрутів підйому М1 та / або М2 допускається установка на них командних ТСП (не більше 2-х ТСП на кожному з маршрутів) на відстані не менше ніж 1 м від нижньої маркованої службою дистанції стаціонарної ТСП.
3.7.8. При проходженні спортсменами маршрутів підйому М1 та / або М2 допускається застосування драбинок або петель довжиною не більше 1,5 м. Застосування драбинок, петель допускається виключно на самостійно встановлених командних ТСП.
3.7.9. До заліку результату виступу команди в додатковій частині йде тільки перший «самовилаз» кожного спортсмена команди.
3.8. Для забезпечення безпечного виступу команд обов’язково виконання наступних вимог:
3.8.1. Командні крутопохилі перила маршруту М11 обладнуються одинарними.
3.9. Необхідні відомості для проходження дистанції ТТ:
3.9.1. Порядок виконання спецприйомів і проходження маршрутів задані у МЛ.
3.9.2. Допускається допоміжна робота спортсменів на дистанції (поправити вірьовку тощо) відповідно до МЛ і за умови їх надійної фіксації на командній вірьовці, а також при забезпеченні їх надійною командною страховкою.
3.9.3. Розташування спортсменів на старті: С1 (ПС2) – спортсмени команди та контрольний вантаж.
3.9.4. Контрольний вантаж один, неподільний (вага до 10 кг).
3.10. Команди, які не надали в заявці з тактики схеми систем кріплення командних вірьовок для спуску, транспортування або підйому «потерпілого», отримують оцінку цих спецприйомів з коефіцієнтом 0,75 (кол. 6, табл.1).
4. ОПИС ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ
4.1. Всі спортсмени під час виступу послідовно від старту (С1) і до фінішу (Ф2) відповідно до МЛ і згідно з поданою заявкою повинні пройти всі заявлені маршрути і виконати всі вимоги основної частини дистанції.
4.2. Нормативна складова основної частини дистанції включає наступні обов’язкові маршрути та спецприйоми:
4.2.1. Команда всім складом виконує:
а) підйом лазінням по маршрутам М1 та / або М2 (один раз) – варіант за вибором (табл.1);
б) транспортування контрольного вантажу по маршрутам М1 або М2, М3, Мо1, Мо2 – варіант за вибором (табл.1);
в) транспортування «потерпілого» на бухті вірьовки (один раз) – варіант (табл.1);
г) спуск «потерпілого» з супроводжуючим (один раз) – характер травми «потерпілого» і варіант за вибором (табл.1);
д) транспортування «потерпілого» з супроводжуючим вздовж схилу (один раз) – характер травми «потерпілого» і варіант за вибором (табл.1);
є) підйом легко «потерпілого» з тріщини (один раз) – варіант за вибором (табл.1);
4.2.2. Один спортсмен команди виконує:
а) «самовилаз» (один раз) – варіант за вибором (табл.1);
4.3. Понаднормативна складова основної частини дистанції включає наступні маршрути та спецприйоми:
4.3.1. Команда всім складом виконує:
а) спуск командними крутопохилими перилами (один раз) – варіант (табл.1);
б) спуск контрольного вантажу командними крутопохилими перилами (один раз) – варіант (табл.1);
4.4. Всі «потерпілі», визначені у п.п. 4.2.1 повинні змінюватись.
5. ЗАЯВКА З ТАКТИКИ
В заявку з тактики команда включає:
5.1. Маршрути, по яких виконується проходження дистанції від старту (С1) і до фінішу (Ф2)
5.2. Варіант підйому кожного з спортсменів команди по маршрутах М1 та / або М2.
5.3. Маршрути, при проходженні яких команда планує установку командних ТСП та їх кількість (зазначити в дужках після номеру маршруту підйому).
5.4. Номери спортсменів, які послідовно стають «потерпілими» на всіх заявлених маршрутах.
5.5. Варіант транспортування «потерпілого» №1 по маршруту М3.
5.6. Варіант транспортування «потерпілого» №2 з супроводжуючим по маршрутам М4, М5, з урахуванням характеру його травми.
5.7. Варіант підйому легко «потерпілого» №3 по маршруту М6.
5.8. Варіант «самовилазу» спортсмена команди по маршруту М6.
5.9. Схеми систем кріплення командних вірьовок для спуску, транспортування та підйому «потерпілого» №2, №3 по маршрутах М4, М5, М6.
4.5. МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
командних виступів на дистанції ІІІ класу виду «Тактико-технічна»
Номер маршруту і його граничні пункти. Опис виконання рятувальних технічних прийомів | Контрольні часи та умови їх виконання | |
Основна частина дистанції |
Нормативний час – Тн = 60 хв. Загальний контрольний час–Тзг= 70 хв.
Перший проміжний контрольний час – Тп1 = 50 хв.
* * *
Якщо за Тп1 = 50 хв. команда не виконає п.п.1…9, то вона переводиться на проходження скороченої частини дистанції з новим Тзг1 = 60 хв.
Скорочена частина: 1. Завершення підйому всіх спортсменів та контрольного вантажу в ПС7. 2. Фініш команди з контрольним вантажем і всім спорядженням в пункті Ф1 | |
Відповідно до п.п.4.1 – 4.4 Умов та дотримуючись контрольних часів Тп1, Тн та Тзг спортсмени команди враховуючи заданий напрямок дистанції і з самостійним вибором варіантів (див. табл. 1) проходять (виконують) необхідні з запропонованих нижче маршрутів (техприйомів). | ||
1 | М1 (ПС2 – ПС1), M2 (ПC4 – ПC3) | |
Підйом всіх спортсменів (без або з контрольним вантажем) та доставка контрольного вантажу | ||
2 | Мо1 (ПС1 – ПС3), Мо1 (ПС3 – ПС1) | |
Перехід спортсменів команди вздовж подвійних суддівських перил та доставка контрольного вантажу | ||
3 | М3 (ПС3 – ПС5) | |
Перехід спортсменів команди вздовж подвійних суддівських перил та доставка контрольного вантажу. Транспортування «потерпілого» №1 з супроводжуючим вздовж подвійних суддівських перил | ||
4 | М4 (ПС5 – ПС6) | |
Спуск «потерпілого» №2 з супроводжуючим | ||
6 | Мо2 (ПС5 – ПС7) | |
Перехід спортсменів команди вздовж одинарних суддівських перил та доставка контрольного вантажу | ||
7 | М5 (ПС6 – ПС8) | |
Транспортування «потерпілого» №2 з супроводжуючим вздовж схилу | ||
8 | Мо5 (ПС8 – ПС9), Мо5 (ПС9 – ПС8) | |
Перехід спортсменів команди вздовж подвійних суддівських перил. Закріплення командних крутопохилих перил. | ||
9 | М6 (ПС8 – ПС7) | |
«Самовилаз» 1-го спортсмена команди. Підйом легко «потерпілого» №3 з тріщини | ||
Перший проміжний контрольний час (Тп1 = 50 хв.) | ||
10 | М11 (ПС7 – ПС9) | |
Спуск всіх спортсменів і контрольного вантажу командними крутопохилими перилами | ||
11 | Ф2 | |
Фінішування спортсменів команди і контрольного вантажу по варіанту основної частини | ||
Додаткова частина дистанції | Оцінка по колонці 6 (табл. 1) | |
М6 (ПС8 – ПС7) «Самовилаз» спортсменів команди (варіанти 12-14). Підйом «потерпілого» з тріщини (варіанти 15-19) | Контрольні части: Тн и Тзг залишаються без змін | |
М6 (ПС7 – ПС8) Спуск «потерпілого» з супроводжуючим (варіанти 21, 23) |
НОМІНАЛЬНА ОЦІНКА
способів і варіантів проходження дистанції ІІІ класу виду «Тактико-технічна» (командні виступи)
Таблиця 1
Маршрути | Номер варіанту | Варіанти виконання спецприйому | Залікова оцінка, балів | ||||||
Позна- чення | Граничні пункти | Виконані | ЗіН, m=(– 0.2) | ||||||
ЗіП*, к = 1 | НЗіП*, n=0.75 | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
Основна і додаткова частини дистанції | |||||||||
Всі Мо | Відповідно | — | Перехід спортсменів вздовж суддівських перил | — | — | — | |||
М1 М2 | ПС2 – ПС1 ПС4 – ПС3 | 1 | Використання командних перил при підйомі | — | – 4 | — | |||
2 | Установка командної ТСП | 3 | 2,3 | – 0,6 | |||||
Підйом спортсменів на маршруті | |||||||||
М1 М2 | ПС2 – ПС1 ПС4 – ПС3 | 3 | вільним (чистим) лазінням – перший | 16 | 12,0 | – 3,2 | |||
4 | комбінованим лазінням – перший | 10 | 7,5 | – 2,0 | |||||
5 | комбінованим лазінням – другий та наступні | 6 | 4,5 | – 1,2 | |||||
Спуски спортсменів по вірьовці | |||||||||
М11 | ПС7 – ПС9 | 6 | командними крутопохилими (похилими) перилами | 10 | 7,5 | – 2,0 | |||
Транспортування контрольного вантажу | |||||||||
М1 М2 | ПС2 – ПС1 ПС4 – ПС3 | 7 | при підйомі на собі | 9 | 6,8 | – 1,8 | |||
8 | витягуванням напряму згідно з МР | 3 | 2,3 | – 0,6 | |||||
9 | витягуванням з супроводженням згідно з МР | 4 | 3,0 | – 0,8 | |||||
10 | в підвішеному (L≤1,5 м) положенні до спортсмена | 8 | 6,0 | – 1,6 | |||||
М11 | ПС7 – ПС9 | 11 | спуск командними крутопохилими перилами | 6 | 4,5 | – 1,2 | |||
«Самовилаз» спортсмена: | |||||||||
М6 | ПС8 – ПС7 | 12 | способом «Затискач – Затискач» | 10 | 7,5 | – 2,0 | |||
13 | способом «Затискач – Стремено» | 12 | 9,0 | – 2,4 | |||||
14 | способом «Стремено – Стремено» | 12 | 9,0 | – 2,4 | |||||
Транспортування / підйом / спуск «потерпілого»: | |||||||||
Характер травми «потерпілого» – травма однієї руки | |||||||||
Спосіб підйому з «тріщини» – без супроводження: | |||||||||
М6 | ПС8 – ПС7 | 15 | способом «Ліва – Права» | 14 | 10,5 | – 2,8 | |||
16 | способом «Груди – Нога» | 14 | 10,5 | – 2,8 | |||||
17 | способом «Затискач – Нога» | 16 | 12,0 | – 3,2 | |||||
18 | способом «Рухливий блок» | 18 | 13,5 | – 3,6 | |||||
19 | способом «Короткий поліспаст» | 18 | 13,5 | – 3,6 | |||||
Характер травми «потерпілого» – травма рук | |||||||||
Спосіб транспортування – з супроводженням: | |||||||||
М3 | ПС3 – ПС5 | 20 | транспортування супроводжуючим на бухті вірьовки вздовж подвійних суддівських перил | 8 | 6,0 | – 1,6 | |||
М4 М6 | ПС5 – ПС6 ПС8 – ПС7 | 21 | спуск без допомоги супроводжуючого | 14 | 10,5 | – 2,8 | |||
М5 | ПС6 – ПС8 | 22 | транспортування з супроводжуючим вздовж схилу | 20 | 15,0 | – 4,0 | |||
Характер травми «потерпілого» – не дієздатний | |||||||||
Спосіб транспортування – за спиною супроводжуючого: | |||||||||
М4 М6 | ПС5 – ПС6 ПС8 – ПС7 | 23 | спуск без допомоги супроводжуючого | 24 | 18,0 | – 4,8 | |||
М5 | ПС6 – ПС8 | 24 | транспортування з супроводжуючим вздовж схилу | 30 | 22,5 | – 6,0 |
*) ЗіП – заявлені і пройдені, НзіП – не заявлені і пройдені, ЗіН – заявлені і не пройдені,
МЛ – маршрутний лист; МР – методичні роз’яснення.