Комітет фізичного виховування і спорту Міністерства освіти і науки України
Федерація спортивного туризму України
Миколаївське обласне відділення (філія) Комітету
ВП «Миколаївська обласна федерація спортивного туризму»
КУБОК УКРАЇНИ СЕРЕД СТУДЕНТІВ ЗІ СПОРТИВНОГО ГІРСЬКОГО ТУРИЗМУ
м. Южноукраїнськ, Миколаївська область 19 – 22 вересня 2019 р.
УМОВИ
ПРОВЕДЕННЯ ЗМАГАНЬ ЗВ’ЯЗОК
ЗІ СПОРТИВНОГО ГІРСЬКОГО ТУРИЗМУ
ВИДУ «ГІРСЬКІ ПЕРЕШКОДИ» НА ДИСТАНЦІЇ ІІІ КЛАСУ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ці умови слід розглядати разом з «Загальною частиною» Умов проведення змагань.
1.2. Дистанція змагань зв’язок «Гірські перешкоди» (п. 4.4. Маршрутний лист – далі МЛ) складається з двох частин:
1) основної частини (нормативна + понаднормативна), яку спортсмени команди в обов’язковому порядку попередньо заявляють;
2) додаткової (бонусної) частини, яку спортсмени команди попередньо не заявляють і проходять на свій розсуд.
1.3. Дистанція змагань зв’язок «Гірські перешкоди» має частково заданий напрямок руху спортсменів відповідно до МЛ.
1.4. В «Загальних умовах» додатково зазначені:
а) основні положення щодо порядку виступу на дистанціях (§1);
б) порядок визначення результатів та розподілу місць (§2).
2. ОБЛАДНАННЯ ДИСТАНЦІЇ
2.1. Всі пункти (С, ПС і Ф), маршрути (М) і переходи (Мо), а також їх протяжність вказані на схемі (додається).
2.2. Всі ПС обладнані подвійними перилами і зазначеною на схемі необхідною кількістю ТС у вигляді заглушених карабінів (кілець), такелажних пластин або петель, на що буде докладно звернуто увагу при показі дистанції.
3. ОСНОВНІ УМОВИ ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ
3.1. Страховка спортсмена на дистанції допускається через страхувальний пристрій, закріплений на ПС, де знаходиться спортсмен, який здійснює страховку та тільки в межах одного маршруту (між суміжними ПС), за виключенням косих спусків спортсменів.
3.2. Транспортування контрольного вантажу.
3.2.1. Підйом контрольного вантажу відокремлено від спортсменів допускається виконувати тільки при відсутності спортсменів на нижньому ПС.
3.2.2. Транспортування контрольного вантажу на траверсах здійснюють способами, визначеними Умовами (див. табл.1).
3.2.3. Спуск контрольного вантажу тільки на собі або крутопохилими перилами окремо від спортсменів.
3.2.4. Не допускається контрольний вантаж або спорядження залишати на верхньому та/або нижньому ПС не закріпленими (1-й раз попередження, 2-ий – штраф згідно Правил).
3.2.5. Розподіл контрольного вантажу – в одному рюкзаку.
3.3. Всі спуски спортсменів повинні відповідати існуючим маршрутам дистанцій та вимогам МЛ.
3.3.1. При виконанні косих спусків, допускається відхилятися від маршрутів спуску, вказаних на схемах дистанцій відповідно до МЛ.
3.3.2. При спуску спортсмени повинні дотримуватися вимог п.п. 2.6 і 19.5 МР.
3.4. Повторне проходження маршруту одним і тим самим спортсменом не зараховується.
3.4.1. При проходженні спортсменами маршрутів підйому або траверсу допускається використовувати тільки марковані службою дистанції стаціонарні ТСП, організовані на скельних (шлямбурних) гаках.
3.4.2. При проходженні спортсменами маршрутів підйому допускається застосування драбинок або петель довжиною не більше 1,5 м.
3.4.3. Спускові командні вірьовки після спуску по маршруту, по якому належить наступний підйом, повинні бути зняті.
3.4.4. Після проходження спортсменами зв’язки траверсу схилу, в тому числі маятником, в одному напрямку всі командні вірьовки повинні бути зняті.
3.5. Суддівська страховка для першого спортсмена зв’язки на кожному з маршрутів підйому (основної та додаткової частини) надається один раз!
3.6. При зриві першого (ведучого) на маршруті з зависанням на суддівській страховці спортсмен отримує штраф – по 3 бали за кожен зрив. Після першого зриву подальший рух спортсмена по маршруту вважається комбінованим лазінням.
3.6.1. Кількість зривів при проходженні маршрутів не обмежена.
3.7. Допомога напарника (підсаджування, опора на тіло) на всіх маршрутах підйому не допускається, а проходження маршруту при цьому не зараховується.
3.8. Необхідні відомості для проходження дистанції ГП:
3.8.1. Порядок проходження маршрутів заданий у МЛ.
3.8.2. Допускається допоміжна робота спортсменів на дистанції (поправити вірьовку тощо) за умови їх надійної фіксації на командній вірьовці, а також при забезпеченні їх надійною командною страховкою.
3.8.4. Розташування спортсменів на старті: С1 (ПС1) або С2 (ПС2) – спортсмени зв’язки та контрольний вантаж.
3.8.5. Контрольний вантаж один, неподільний (вага до 7 кг).
4. ОПИС ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ
4.1. Всі спортсмени під час виступу послідовно від старту (С1 – С2) і до фінішу (Ф1) відповідно до МЛ і згідно з поданою заявкою повинні пройти всі заявлені маршрути виконати всі вимоги основної частини дистанції.
4.2. Нормативна складова основної частини дистанції включає наступні обов’язкові маршрути:
4.2.1. Кожен спортсмен виконує:
а) підйом лазінням (два рази) різними маршрутами М1 – М4 – варіант за вибором (табл.1);
б) спуск по вірьовці (один раз) маршрутами М1 – М4 після підйому – варіант за вибором (табл.1);
в) траверс схилу (один раз) маршрутом М5 – варіант за вибором (табл.1);
г) транспортування контрольного вантажу всіма заявленими маршрутами – варіант за вибором (табл.1).
4.3. Понаднормативна складова основної частини дистанції включає наступні спецприйоми:
4.3.1. Кожен спортсмен виконує:
а) спуск крутопохилими перилами (один раз) по маршруту М6 після другого підйому – варіант (табл.1);
4.3.2. Зв’язка виконує:
а) спуск контрольного вантажу крутопохилими перилами по маршруту М6.
5. ЗАЯВКА З ТАКТИКИ
В заявку з тактики зв’язка включає відповідно до табл. 1:
5.1. Маршрути, по яких виконується проходження дистанції від старту С1 – С2 і до фінішу Ф1.
5.2. Обрані варіанти підйому кожного спортсмена на кожному маршруті.
5.3. Способи спусків кожного спортсмена зв’язки на всіх маршрутах (по вірьовці напряму, командними крутопохилими (похилими) перилами тощо).
5.4. Способи транспортування контрольного вантажу на всіх маршрутах підйому і траверсу.
4.4. МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
змагань зв’язок на дистанції IІI класу виду «Гірські перешкоди»
Номер маршруту та його граничні пункти. Опис проходження маршруту | Контрольні часи та умови їх виконання | |
Основна частина дистанції | Нормативний час – Тн = 40 хв. Загальний контрольний час – Тзг=50 хв. Перший проміжний контрольний час – Тп1 = 35 хв.
* * * Якщо за Тп1 = 35 хв. зв’язка не завершить виконання п. 1-5, вона переводиться на проходження скороченої части дистанції з новим Тзг1 = 45 хв.
Скорочена частина: 1. Обидва спортсмена завершують другий підйом і доставку контрольного вантажу в верхній ПС. 2. Спуск напряму по вірьовці в нижній ПС. 3. Фініш у відповідному ПС | |
Відповідно до п.п.4.1 – 4.3 Умов та дотримуючись контрольних часів Тп1, Тн та Тзг спортсмени зв’язки враховуючи заданий напрямок дистанції і з самостійним вибором варіантів (див. табл. 1), проходять необхідні з запропонованих нижче маршрутів | ||
1 | М1 (ПС1 – ПС2) або М2 (ПС3 – ПС4) | |
Підйом спортсменів зв’язки (без або з контрольним вантажем) та доставка контрольного вантажу | ||
2 | Мо3 (ПС2 – ПС10) або Мо4 (ПС4 – ПС10), ПС10 | |
Траверс подвійними суддівськими перилами. Організація «маятника» | ||
3 | М1 (ПС2 – ПС1) або М2 (ПС4 – ПС3) | |
Спуск спортсменів зв’язки по вірьовці з контрольним вантажем | ||
4 | М5 (ПС1 – ПС3) або М5 (ПС3 – ПС1) | |
Траверс схилу «маятником» спортсменами зв’язки та доставка контрольного вантажу | ||
5 | М3 (ПС5 – ПС6) або М4 (ПС7 – ПС8) | |
Підйом всіх спортсменів зв’язки (без або з контрольним вантажем) та доставка контрольного вантажу | ||
Перший проміжний контрольний час | ||
6 | М6 (ПС8 – ПС9) | |
Спуск спортсменів крутопохилими перилами та доставка контрольного вантажу | ||
7 | Ф1 (ПС9) | |
Фініш спортсменів зв’язки по варіанту основної частини | ||
Додаткова частина дистанції | Оцінка по колонці 6 (табл. 1) | |
М1 (ПС1 – ПС2), М2 (ПС3 – ПС4), М3 (ПС5 – ПС6), М4 (ПС7 – ПС8) | Контрольні часи: Тн та Тзг залишаються без змін | |
Проходження спортсменом маршруту (підйом, спуск), не пройденого в основній частині, без контрольного вантажу (варіанти 3 – 14 та 22 – 24) |
НОМІНАЛЬНА ОЦІНКА
способів і варіантів проходження дистанції III класу виду «Гірські перешкоди» – змагання зв’язок
Таблиця 1
Маршрути | Номер варіанту
| Опис_варіантів_підйому,_траверсу_і_спуску спортсменів та транспортування контрольного вантажу
| Оцінка на одного учасника, балів | |||||||||||
Позначення
| Граничні пункти
| Пройдені | Заявлені, але не пройдені m= 0.20
| |||||||||||
Заявлені, к = 1 | Не заявлені, n = 0.75 | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||||
Основна і додаткова частини дистанції | ||||||||||||||
Всі Мо | Відповідно | — | Перехід спортсменів вздовж суддівських перил | — | — | — | ||||||||
Всі М | Відповідно | 1 | Навантаження вірьовки при підйомі (між ПС, ТС) | — | –4 | — | ||||||||
Всі М | Відповідно | 2 | Зміна ведучого в нижньому ПС | 6 | 4,5 | – 1,2 | ||||||||
Підйом спортсменів на маршруті | ||||||||||||||
М1 | ПС1– ПС2 | 3 | вільним (чистим) лазінням – перший | 50 | 37,5 | – 10,0 | ||||||||
4 | комбінованим лазінням – перший | 30 | 22,5 | – 6,0 | ||||||||||
5 | комбінованим лазінням – другий | 20 | 15,0 | – 4,0 | ||||||||||
М2 | ПС3 – ПС4 | 6 | вільним (чистим) лазінням – перший | 40 | 30,0 | – 8,0 | ||||||||
7 | комбінованим лазінням – перший | 24 | 18,0 | – 4,8 | ||||||||||
8 | комбінованим лазінням – другий | 16 | 12,0 | – 3,2 | ||||||||||
М3 | ПС5 – ПС6 | 9 | вільним (чистим) лазінням – перший | 50 | 37,5 | – 10,0 | ||||||||
10 | комбінованим лазінням – перший | 30 | 22,5 | – 6,0 | ||||||||||
11 | комбінованим лазінням – другий | 20 | 15,0 | – 4,0 | ||||||||||
М4 | ПС7 – ПС8 | 12 | вільним (чистим) лазінням – перший | 30 | 22,5 | – 6,0 | ||||||||
13 | комбінованим лазінням – перший | 18 | 13,5 | – 3,6 | ||||||||||
14 | комбінованим лазінням – другий | 12 | 9,0 | – 2,48 | ||||||||||
Транспортування контрольного вантажу | ||||||||||||||
Всі М
| Відповідно
| 15 | при_підйомі,_траверсі_на_собі | 9 | 6,8 | – 1,8 | ||||||||
16 | витягуванням напряму згідно з МР | 3 | 2,3 | – 0,6 | ||||||||||
17 | витягуванням з супроводженням згідно з МР | 4 | 3,0 | – 0,8 | ||||||||||
18 | в підвішеному (L≤1,5 м) положенні до спортсмена | 8 | 6,0 | – 1,6 | ||||||||||
М6 | ПС8 – ПС9 | 19 | спуск крутопохилими перилами | 6 | 4,5 | – 1,2 | ||||||||
Траверс схилу | ||||||||||||||
М5 | ПС1 – ПС3 ПС3 – ПС1 | 20 | траверс «маятником» | 15 | 11,3 | –3,0 | ||||||||
М7 М8 | ПС2 – ПС10 ПС4 – ПС10 | 21 | траверс суддівськими перилами | 2 | 1,5 | – 0,4 | ||||||||
Спуски спортсменів | ||||||||||||||
Всі М (по МЛ) | Відповідно | 22 | напряму по жорстко закріпленій вірьовці | 2 | 1,5 | – 0,4 | ||||||||
23 | по вірьовці з самовипуском (останнього) | 4 | 3,0 | – 0,8 | ||||||||||
24 | через «рантклюфт» | 5 | 3,8 | – 1,0 | ||||||||||
Суміжні ПС | 25 | косий спуск по жорстко закріпленій вірьовці | 6 | 4,5 | – 1,2 | |||||||||
М6 | ПС8 – ПС9 | 26 | спуск крутопохилими перилами | 10 | 7,5 | – 2,0 |