Міністерство молоді та спорту України
Федерація спортивного туризму України
Львівська обласна федерація спортивного туризму
КУБОК УКРАЇНИ ЗІ СПОРТИВНОГО ТУРИЗМУ – ГІРСЬКИЙ ТУРИЗМ НА ШТУЧНОМУ РЕЛЬЄФІ
м. Львів, скеледром «Бухта» 09–11 листопада 2018 р.
УМОВИ
ПРОВЕДЕННЯ КОМАНДНИХ ЗМАГАНЬ
ЗІ СПОРТИВНОГО ГІРСЬКОГО ТУРИЗМУ
ВИДУ «ГІРСЬКІ ПЕРЕШКОДИ» НА ДИСТАНЦІЇ ІV КЛАСУ
НА ШТУЧНОМУ РЕЛЬЄФІ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ці «Умови» слід розглядати разом з «Загальною частиною» умов проведення змагань.
1.2. Дистанція командних змагань виду «Гірські перешкоди» (Маршрутний лист, п. 3.4) складається з двох частин:
1) основної (нормативної + наднормативної) частини, яку команда в обов’язковому порядку попередньо заявляє;
2) додаткової (бонусної) частини, яку команда попередньо не заявляє і проходить на свій розсуд.
1.3. В «Загальних умовах» додатково вказані:
а) основні положення по порядку виступу на дистанціях (§1);
б) порядок визначення результатів та розподілу місць (§2).
2. ОБЛАДНАННЯ ДИСТАНЦІЇ
2.1. Всі пункти (С, ПС і Ф), маршрути (М) і переходи (Мо), а також їх протяжність вказані на схемі (додається).
2.2. Всі ПС обладнані подвійними перилами і зазначеною на схемі необхідною кількістю ТС у вигляді заглушених карабінів (кілець), такелажних пластин або петель, на що буде докладно звернуто увагу при показі дистанції.
3. ОСНОВНІ УМОВИ ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ
3.1. Страховка спортсмена на дистанції допускається тільки в межах одного маршруту (між суміжними ПС) через страхувальний пристрій, закріплений на ПС, де знаходиться той, хто страхує.
3.2. Транспортування контрольного вантажу.
3.2.1. Підйом контрольного вантажу відокремлено від спортсменів допускається виконувати тільки при відсутності спортсменів на нижньому ПС.
3.2.2. Транспортування контрольного вантажу на траверсах здійснюють варіантами, зазначеними в таблиці 1.
3.2.3. Спуск контрольного вантажу тільки на собі або крутопохилими перилами окремо від спортсменів.
3.2.4. При спуску об’єднувати контрольний вантаж для одночасного транспортування допускається тільки крутопохилими перилами.
3.2.5. Не допускається контрольний вантаж або спорядження залишати на верхньому та/або нижньому ПС не закріпленими (1-й раз попередження, 2-ий – штраф згідно Правил).
3.2.6. Транспортування одним спортсменом двох рюкзаків з контрольним вантажем не допускається.
3.2.7. Розподіл контрольного вантажу – в окремих рюкзаках, по одному для кожного спортсмена.
3.3. Всі спуски спортсменів повинні відповідати існуючим маршрутам дистанцій та вимогам Маршрутних листів.
3.3.1. При виконанні косих спусків, допускається відхилятися від маршрутів спуску, вказаних на схемах дистанцій.
3.3.2. При спуску спортсмени повинні дотримуватися вимог п.п. 2.6 і 19.5 «МР».
3.4. Повторне проходження маршруту одним і тим самим спортсменом не зараховується.
3.4.1. При проходженні спортсменами маршрутів підйому, або траверсу допускається використовувати тільки марковані службою дистанції стаціонарні ТСП.
3.4.2. При проходженні спортсменами маршрутів підйому, або траверсу допускається застосування драбинок, які мають не більше 3-х сходинок або петель і довжиною не більше 1,5 м.
3.4.3. Спускові командні вірьовки після спуску по маршруту, по якому належить наступний підйом, повинні бути просмикнуті.
3.5. Суддівська страховка для першого спортсмена команди на кожному з маршрутів підйому (основної та додаткової частини) надається команді один раз!
3.6. При зриві першого (ведучого) на кожному маршруті з зависанням на суддівській страховці спортсмен карається штрафом по 3 бали за кожен зрив. Після першого зриву подальший рух спортсмена по маршруту вважається комбінованим лазінням.
3.6.1. Кількість зривів при проходженні маршрутів не обмежена.
3.7. Допомога напарника (підсаджування, опора на тіло) на всіх маршрутах підйому не допускається, а проходження маршруту при цьому не зараховується.
3.8. Необхідні відомості для проходження дистанції ГП:
3.8.1. Порядок проходження маршрутів – довільний.
3.8.2. Маршрути М5 (або М51) і М6 обов’язкові.
3.8.3. На одному верхньому пункті страховки мають право знаходитись (одночасно працювати) не більше двох спортсменів.
3.8.4. Подолання маршруту М6 виконується з застосуванням льодолазної техніки (дозволені: айс-фіфі, льодоруби, «краби», заборонені: кішки).
3.8.5. Командні крутопохилі перила обладнуються командами одинарними.
3.8.6. Допускається допоміжна робота спортсменів на дистанції (поправити вірьовку тощо) за умови їх надійної фіксації на командній вірьовці, а також при забезпеченні їх надійною командною страховкою.
4. ОПИС ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ
4.1. Всі спортсмени під час виступу послідовно від старту (С1, С2) і до фінішу (Ф1, Ф2) відповідно до Маршрутного листа (п. 4.5) і згідно з поданою заявкою повинні пройти наступні обов’язкові маршрути основної частини дистанції і здійснити по ним транспортування 4х контрольних вантажів по 5 кг способами, оговореними «Умовами» (див. табл.1).
4.2. Мінімальний перелік обов’язкових маршрутів основної частини дистанції:
4.2.1. Кожен спортсмен команди виконує:
а) підйом лазінням (не менше двох повних підйомів) по різним маршрутам М1 – М4, М6 – варіант за вибором (табл.1);
б) підйом за допомогою драбинок по одному з маршрутів М5 або М51;
в) спуск (не менше трьох разів) по маршрутам М1 – М6, М9, М10 після підйому – варіант за вибором (табл.1);
г) траверс схилу (один раз) по маршруту М7 – варіант за вибором (табл.1);
д) маятник (не менше одного разу всією командою в одному напрямку) по маршрутам М11, М12, М13 – варіант за вибором (табл.1);
е) транспортування контрольного вантажу по всім заявленим маршрутам – варіант за вибором (табл.1).
5. ЗАЯВКА З ТАКТИКИ
В заявку з тактики команда включає відповідно до табл. 1:
5.1. Маршрути, по яких виконується проходження дистанції від старту (С1, С2) і до фінішу (Ф1, Ф2).
5.2. Обрані варіанти підйому кожного спортсмена команди на всіх маршрутах.
5.3. Зміну ведучого на кожному маршруті (якщо передбачена).
5.4. Способи спусків кожного спортсмена команди на всіх маршрутах.
5.5. Способи транспортування контрольних вантажів на всіх маршрутах підйому і траверсу.
4.5. МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
командних змагань на дистанції ІV класу на штучному рельєфі виду «Гірські перешкоди»
Номер маршруту і його граничні пункти. Опис проходження маршруту | Контрольні часи та умови їх виконання | |
Основна частина дистанції | Нормативний час – Тн =50 хв. Загальний контрольний час – Тзг =60 хв. Перший проміжний контрольний час – Тп1 =15 хв.
* * * Якщо за Тп1 = 15 хв., два спортсмени не виконають перший підйом по різним маршрутам до верхніх ПС, команда переводиться на проходження спрощеної частини дистанції з новим Тзг1 =25 хв.
Спрощена частина: 1. Завершення першого підйому всіх спортсменів. 2. Спуск спортсменів по вірьовці в нижні ПС відповідно до зазначених маршрутів в заявці з тактики. 3. Перехід спортсменів вдовж суддівських перил. 4. Фініш всієї команди з контрольним вантажем і всім спорядженням в Ф1 або Ф2 (який є ближчим)
| |
Відповідно до п.п. 3.1 – 3.3. Умов, необхідні з запропонованих нижче маршрутів команди частково проходять в довільному порядку по своєму вибору варіантів (див. табл. 1), дотримуючись контрольних часів Тп1, Тн и Тзг | ||
* | М1 (ПС1 – ПС11), M2 (ПC2 – ПC21), М3 (ПС3 – ПС31), М31 (ПС31 – ПС32), М4 (ПС4 – ПС42) М5 (ПС5 – ПС51), М51(ПС51 – ПС52), М6 (ПС6 – ПС62) | |
Підйом спортсменів (без або з контрольним вантажем) та доставка контрольного вантажу | ||
* | М7 (ПС31 – ПС51), М7 (ПС51 – ПС31) | |
Траверс схилу і доставка контрольного вантажу (при необхідності) | ||
* | М11 (КП1 – КП2), М12 (КП2 – КП3), М13 (КП3 – КП2) | |
Траверс схилу маятником всіма спортсменами і доставка контрольного вантажу (при необхідності) | ||
* | М1 (ПС11 – ПС1), M2 (ПC21 – ПC2), М31 (ПС32 – ПС31), М3 (ПС31 – ПС3), М4 (ПС42 – ПС4), М51 (ПС52 – ПС51), М5 (ПС51 – ПС5), М6 (ПС62 – ПС6) | |
Спуск спортсменів по вірьовці з контрольним вантажем | ||
* | М9 (ПС11 – Ф1), М10 (ПС62 – Ф2) | |
Спуск спортсменів і контрольного вантажу командними крутопохилими (похилими) перилами | ||
* | Ф1 або Ф2 | |
Фінішування всіх спортсменів команди по варіанту основної частини | ||
Додаткова частина дистанції | Оцінка по колонці 6 (табл. 1) | |
М1 (ПС1 – ПС11), М2 (ПС2 – ПС21), М3 (ПС3 – ПС32), М4 (ПС4 – ПС42) | Контрольні часи: Тн и Тзг залишаються без змін. Підйом 1-го спортсмена з суддівською страховкою на кожному маршруті | |
Проходження всіма спортсменами маршрутів (підйом, спуск), не пройденого(них) в основній частині, без контрольного вантажу (варіанти 3 – 8 та 16 – 18). Різні зв’язки проходять різні маршрути |
*) порядок (послідовність) проходження маршрутів Умовами не регламентується.
НОМІНАЛЬНА ОЦІНКА
способів і варіантів проходження дистанції ІV класу виду «Гірські перешкоди» (командні змагання)
Таблиця 1
Маршрути | № варіанту | Опис варіантів підйому, траверсу, спуску спортсменів та транспортування контрольного вантажу | Залікова оцінка, балів | |||
Позна- чення | Граничні пункти | Пройдені | ЗіН, m=0.20 | |||
ЗіП*, к = 1 | НЗіП*, n=0.75 | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Основна і додаткова частина дистанції | ||||||
Всі Мо | Відповідно | — | Перехід спортсменів вздовж суддівських перил | — | — | — |
Всі М | Відповідно | 1 | Навантаження вірьовки при підйомі (між ПС, ТС) | — | – 4 | — |
2 | Зміна ведучого в нижньому ПС | 6 | 4,5 | – 1,2 | ||
Підйом спортсменів на маршруті | ||||||
М1
| ПС1 – ПС11
| 3 | вільним (чистим) лазінням – перший | 20 | 15,0 | – 4,0 |
4 | комбінованим лазінням – перший | 13 | 9,8 | – 2,6 | ||
5 | комбінованим лазінням – другий та наступні | 7 | 5,3 | – 1,4 | ||
М2 | ПС2 – ПС21 | 3 | вільним (чистим) лазінням – перший | 26 | 19,5 | – 5,2 |
4 | комбінованим лазінням – перший | 17 | 12,8 | – 3,4 | ||
5 | комбінованим лазінням – другий та наступні | 9 | 6,8 | – 1,8 | ||
М3 | ПС3 – ПС31 | 6 | вільним (чистим) лазінням – перший | 15 | 11,3 | – 3,0 |
7 | комбінованим лазінням – перший | 10 | 7,5 | – 2,0 | ||
8 | комбінованим лазінням – другий та наступні | 5 | 3,8 | – 1,0 | ||
М31 | ПС31 – ПС32 | 9 | вільним (чистим) лазінням – перший | 11 | 8,3 | – 2,2 |
10 | комбінованим лазінням – перший | 7 | 5,3 | – 1,4 | ||
11 | комбінованим лазінням – другий та наступні | 4 | 3,0 | – 0,8 | ||
М4
| ПС4 – ПС42
| 12 | вільним (чистим) лазінням – перший | 30 | 22,5 | – 6,0 |
13 | комбінованим лазінням – перший | 20 | 15,0 | – 4,0 | ||
14 | комбінованим лазінням – другий та наступні | 11 | 8,3 | – 2,2 | ||
М5 М51 | ПС5 – ПС51 ПС51 – ПС52 | 15 | підйом з використанням 2-х драбинок | 15 | 9,0 | – 2,4 |
11 | 11,3 | – 2,2 | ||||
М6 | ПС6 – ПС62 | 16 | підйом з використанням льодового інструменту | 20 | 15,0 | – 4,0 |
Транспортування контрольного вантажу | ||||||
Всі М | Відповідно | 17 | при підйомі, траверсі на собі (за 1 рюкзак) | 5 | 3,8 | – 1,0 |
18 | при траверсі командними перилами | 5 | 3,8 | – 1,0 | ||
19 | витягуванням напряму по МР | 3 | 2,3 | – 0,6 | ||
20 | в підвішеному (L≤1,5 м) положенні до спортсмена (за 1 рюкзак) | 6 | 4,5 | – 1,2 | ||
М9 М10 | ПС11 – Ф1 ПС62 – Ф2 | 21 | спуск командними крутопохилими (похилими) перилами (за весь вантаж) | 6 | 4,5 | – 1,2 |
Спуски спортсменів по вірьовці (з рюкзаком або без) | ||||||
Всі М (по МЛ) | Відповідно | 22 | напряму по жорстко закріпленій вірьовці | 2 | 1,5 | – 0,4 |
23 | по вірьовці з самовипуском (останнього) | 4 | 3,0 | – 0,8 | ||
Всі М (по МЛ) | Суміжні ПС | 24 | косий спуск по жорстко закріпленій вірьовці | 6 | 4,5 | – 1,2 |
М9 М10 | ПС11 – Ф1 ПС62 – Ф2 | 25 | командними крутопохилими (похилими) перилами | 10 | 7,5 | – 2,0 |
Траверс схилу | ||||||
М7 | ПС31 – ПС51 ПС51 – ПС31 | 26 | вільним лазінням вздовж суддівських перил | 14 | 10,5 | – 2,8 |
27 | комбінованим лазінням вздовж суддівських перил | 11 | 8,3 | – 2,2 | ||
28 | командними перилами вздовж суддівських перил | 7 | 5,3 | – 1,4 | ||
М11 | КП1 – КП2 | 29 | рівновисокий маятник | 15 | 11,3 | – 3,0 |
М12 | КП2 – КП3 | 30 | рівновисокий маятник | 15 | 11,3 | – 3,0 |
М13 | КП3 – КП2 | 31 | рівновисокий маятник | 15 | 11,3 | – 3,0 |
*) ЗіП – заявлені і пройдені ЗіН – заявлені і не пройдені НзіП – не заявлені і пройдені
МЛ – маршрутний лист МР – методичні роз’яснення