Управління молоді та спорту Миколаївської облдержадміністрації
ВП «Миколаївська обласна федерація спортивного туризму»
XLIV відкриті обласні змагання з гірського спортивного туризму “ПАМ’ЯТІ ТОВАРИША – 2018”
м. Южноукраїнськ, Скелі каньону р. Південний Буг 21–23 вересня 2018 р
УМОВИ
ПРОВЕДЕННЯ ОСОБИСТИХ ЗМАГАНЬ ЗВ’ЯЗОК ЗІ СПОРТИВНОГО ГІРСЬКОГО ТУРИЗМУ
ВИДУ «ГІРСЬКІ ПЕРЕШКОДИ» НА ДИСТАНЦІЇ ІІІ КЛАСУ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ці «Умови» слід розглядати разом з «Загальною частиною» умов проведення змагань.
1.2. Дистанція особистих змагань зв’язок з виду «Гірські перешкоди» (Маршрутний лист, п. 3.3) складається з двох частин:
1) основної (нормативної + наднормативної) частини, яку спортсмени в обов’язковому порядку попередньо заявляють;
2) додаткової (бонусної) частини, яку спортсмени попередньо не заявляють і проходять на свій розсуд.
1.3. В «Загальних умовах» додатково вказані:
а) основні положення по порядку виступу на дистанціях (§1);
б) основні умови подолання дистанції «Гірські перешкоди» (§2);
б) основні умови подолання дистанції «Рятувальні технічні прийоми» (§3);
в) порядок визначення результатів та розподілу місць (§4).
2. ОБЛАДНАННЯ ДИСТАНЦІЇ
2.1. Всі пункти (С, ПС і Ф), маршрути (М) і переходи (Мо), а також їх протяжність вказані на схемі (додається).
2.2. Всі ПС обладнані подвійними перилами і зазначеною на схемі необхідною кількістю ТС у вигляді заглушених карабінів (кілець), такелажних пластин або петель, на що буде докладно звернуто увагу при показі дистанції.
3. ОПИС ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ
3.1. Обидва спортсмени зв’язки під час виступу послідовно від старту (С1 – С2) і до фінішу (Ф1, Ф2 або Ф3) відповідно до Маршрутного листа (п. 3.3) і згідно з поданою заявкою повинні пройти наступні обов’язкові маршрути основної частини дистанції і здійснити по ним транспортування контрольного вантажу способами, оговореними «Умовами» (див. табл.1).
3.2. Мінімальний перелік обов’язкових маршрутів основної частини дистанції:
а) підйом лазінням (кожен спортсмен не менше двох разів) по різним маршрутам М1 – М4 – варіант за вибором (табл.1);
б) спуск по вірьовці (кожен спортсмен не менше одного разу) по маршрутам М1 – М4 або М6 після підйому обох спортсменів – варіант за вибором (табл.1);
в) траверс схилу (кожен спортсмен не менше одного разу) по маршруту М5 – варіант за вибором (табл.1);
г) транспортування контрольного вантажу по всім заявленим маршрутам – варіант за вибором (табл.1).
4. ЗАЯВКА З ТАКТИКИ
В заявку з тактики зв’язка включає:
4.1. Маршрути, по яких виконується проходження дистанції від старту С1 – С2 і до фінішу Ф1, Ф2 або Ф3.
4.2. Обрані варіанти підйому кожного спортсмена на кожному маршруті.
4.3. Способи спусків спортсменів на всіх маршрутах (по вірьовці напряму, командними крутопохилими (похилими) перилами тощо).
4.4. Способи транспортування контрольного вантажу на всіх маршрутах підйому і траверсу.
3.3. МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
змагань зв’язок на дистанції IІI класу виду «Гірські перешкоди»
Номер маршруту та його граничні пункти. Опис проходження маршруту | Контрольні часи та умови їх виконання | |
Основна частина дистанції | Нормативний час – Тн = 30 хв. Загальний контрольний час – Тзг=40 хв. Перший проміжний контрольний час – Тп1 = 10 хв.
* * * Якщо за Тп1 = 10 хв. перший учасник зв’язки не завершить перший підйом в верхній ПС, зв’язка переводиться на проходження спрощеної части дистанції з новим Тзг1 = 20 хв.
Спрощена частина: 1. Обидва спортсмена завершують підйом і доставку контрольного вантажу в верхній ПС. 2. Обидва спортсмена виконують спуск з контрольним вантажем по маршруту підйому. 3. Фініш у відповідному ПС | |
Відповідно до п.3.2 Умов, зв’язка проходить маршрути у відповідності з заявкою варіантами на вибір (див. табл. 1), дотримуючись контрольних часів Тп1, Тн та Тзг | ||
1 | М1 (ПС1 – ПС2), М2 (ПС3 – ПС4) | |
Перший підйом в верхній ПС лазінням обох спортсменів (без або з контрольним вантажем) і доставка контрольного вантажу | ||
Перший проміжний контрольний час (Тп1 = 10 хв.) | ||
2 | М7 (ПС2 – ПС5) або М7 (ПС4 – ПС5) | |
Траверс вздовж суддівських перил | ||
3 | ПС5 | |
Організація «маятника» | ||
4 | М1 (ПС2 – ПС1), М2 (ПС4 – ПС3) | |
Спуск по вірьовці з контрольним вантажем | ||
5 | М5 (ПС1 – ПС3), М5 (ПС3 – ПС1) | |
Траверс схилу «маятником» | ||
6 | М3 (ПС5 – ПС6), М4 (ПС7 – ПС8) | |
Другий підйом в верхній ПС лазінням обох спортсменів (без або з контрольним вантажем) і доставка контрольного вантажу | ||
7 | М3 (ПС6 – ПС5), М4 (ПС8 – ПС7), М6(ПС8 – ПС9) | |
Спуск по вірьовці напряму або крутопохилими перилами і доставка контрольного вантажу | ||
8 | Ф1, Ф2, Ф3 | |
Фінішування у відповідному Ф | ||
Додаткова (бонусна) частина дистанції (не заявляється!) | Оцінка по колонці 6 (табл. 1) | |
М3 (ПС5 – ПС6), М4 (ПС7 – ПС8) М3 (ПС6 – ПС5), М4 (ПС8 – ПС7) | Контрольні часи: Тн та Тзг залишаються без змін | |
Проходження маршруту (підйом-спуск), не пройденого в основній частині без контрольного вантажу (варіанти 7 – 10 та 17 – 20) |
НОМІНАЛЬНА ОЦІНКА
способів і варіантів проходження дистанції III класу виду «Гірські перешкоди» (змагання зв’язок)
Таблиця 1.
Маршрути | Опис варіантів підйому, траверсу і спуску спортсменів та транспортування контрольного вантажу | Оцінка на одного учасника, балів | |||||||||||
Позначення | Граничні пункти | Номер варіанту | Пройдені | Заявлені, але не пройдені m= 0.20 | |||||||||
Заявлені, к = 1 | Не заявлені, n = 0.75 | ||||||||||||
Основна і додаткова частини дистанції | |||||||||||||
Всі Мо | Відповідно | — | Перехід спортсменів вздовж суддівських перил | — | — | — | |||||||
Всі М | Відповідно | 1 | Навантаження_вірьовки_при_підйомі (між ПС) | — | –4 | — | |||||||
Всі М | Відповідно | 2 | Зміна ведучого в нижньому ПС | 8 | 6 | – 1,6 | |||||||
Підйом спортсменів на маршруті | |||||||||||||
М1
| ПС1– ПС2
| 3 | вільним (чистим) лазінням | 50 | 37,5 | – 10 | |||||||
4 | комбінованим_лазінням | 40 | 30 | – 8 | |||||||||
М2
| ПС3 – ПС4
| 5 | вільним (чистим) лазінням | 40 | 30 | – 8 | |||||||
6 | комбінованим лазінням | 32 | 24 | –6,4 | |||||||||
М3
| ПС5 – ПС6
| 7 | вільним (чистим) лазінням | 50 | 37,5 | – 10 | |||||||
8 | комбінованим лазінням | 40 | 30 | – 8 | |||||||||
М4 | ПС7 – ПС8 | 9 | вільним (чистим) лазінням | 30 | 22,5 | – 6 | |||||||
10 | комбінованим лазінням | 24 | 18 | – 4,8 | |||||||||
Транспортування контрольного вантажу | |||||||||||||
Всі М
| Відповідно
| 11 | при підйомі, траверсі на собі (за 1 рюкзак) | 9 | 6,8 | – 1,8 | |||||||
12 | при траверсі по командним перилам | 8 | 6,0 | – 1,6 | |||||||||
13 | спуск крутопохилими перилами | 10 | 7,5 | – 2 | |||||||||
14 | витягуванням напряму (внизу нікого) | 3 | 2,3 | – 0,6 | |||||||||
Траверс схилу | |||||||||||||
М5 | ПС1 – ПС3 ПС3 – ПС1 | 15 | траверс «маятником» | 15 | 11,3 | –3,0 | |||||||
16 | траверс по судівським перилам | 2 | 1,5 | – 0,4 | |||||||||
Спуски спортсменів | |||||||||||||
Всі М
|
Відповідно
| 17 | по жорстко закріпленій вірьовці | 2 | 1,5 | – 0,4 | |||||||
18 | по вірьовці з самовипуском | 3 | 2,4 | – 0,6 | |||||||||
Додатково до спуску | |||||||||||||
19 | косий спуск | 2 | 1,5 | – 0,4 | |||||||||
20 | через «рантклюфт» | 3 | 2,4 | – 0,6 | |||||||||
М6 | ПС8 – ПС9 | 21 | крутопохилими перилами | 8 | 6 | – 1,6 |