УЗГОДЖУЮ: ______________С.І. Самуся | УЗГОДЖУЮ: | ЗАТВЕРДЖУЮ: |
про відкриті обласні змагання з гірського спортивного туризму
в закритих приміщеннях на дистанціях зі штучним гірським рельєфом
«Закриття сезону сезону – 2009»
1. Мета і задачі
Відкриті обласні змагання з гірського спортивного туризму (далі – ГТ) проводяться з метою подальшого розвитку гірського спортивного туризму в області та в Україні, як ефективного засобу підвищення ролі фізичної культури і спорту у всебічному, гармонійному розвитку особистості, сприяння формуванню здорового способу життя населення.
Головні задачі змагань – перевірка та підвищення рівня технічної і тактичної майстерності гірських туристів, сприяння підвищенню безпеки змагань і гірських спортивних походів, виявлення перспективного резерву для формування складу збірних команд і визначення найсильніших команд та учасників з ГТ.
2. Терміни і місце проведення змагань
Змагання з ГТ проводиться з 27 по 29 листопада 2009 року в м. Горлівка, Донецької області в приміщенні Центру туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді за адресою: м. Горлівка вул. Нестерова, 111.
Проїзд залізничним та автотранспортом до м. Горлівка. Із Донецька – з Путилівського автовокзалу автобусом або маршрутнім таксі (відправлення кожні 10 хв., час в дорозі – 30 хв.)
3. Керівництво проведенням змагань
3.1. Загальне керівництво підготовкою і проведенням змагань здійснюють Управління з питань фізичної культури та спорту Донецької облдержадміністрації, Обласний центр фізкультурно-оздоровчої роботи та Донецька обласна федерація спортивного туризму (далі – Федерація).
3.2. Безпосереднє проведення змагань покладається на головну суддівську колегію (далі – ГСК). Головний суддя змагань – Костогриз О.М.; заступник головного судді – Коган В.Г.; головний секретар – Дябло Т.Г..
Відповідальність за дотримання правил безпеки під час проведення змагань, відповідно до чинних Правил змагань зі спортивного туризму, покладається на головного суддю.
4. УЧАСНИКИ ЗМАГАНЬ
4.1. До участі у змаганнях допускаються команди загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, вищих навчальних закладів всіх рівнів акредитації, туристських клубів, колективів фізкультури підприємств, установ, організацій, команди закордонних країн, а також команди, сформовані окремими громадянами. Кількість команд від організацій не обмежується.
4.2. До участі в змаганнях допускаються спортсмени, що мають відповідний спортивний розряд з гірського туризму, скелелазіння, альпінізму, а також зі спелео- та пішохідного туризму.
Кваліфікація учасників змагань повинна бути не нижче вимог, передбачених Правилами змагань зі спортивного туризму (далі – Правила) затвердженими Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту від 24.04.2008 року.
4.3. Вік учасників – 16 років і старше (по року народження). Учасники у віці 15 років (не більше 1-го учасника у зв’язці) допускаються до змагань при наявності допуску спортивно-фізкультурного диспансеру (окрема довідка).
5. Умови проведення змагань
5.1. Змагання проводяться відповідно до чинних Правил, затверджених Міністерством України у справах сім’ї молоді та спорту від 24.04.2008 року.
5.2. Відповідальність за якість і безпечне використання командного та особистого спорядження учасників несе представник команди або самі учасники.
5.3. Відповідальність за підготовку учасників команд вимогам, необхідним для безпечного подолання відповідних дистанцій, несуть представники команд.
5.4. Змагання проводяться на дистанціях ІV класу, на штучному рельєфі з видів програми:
– “Гірські перешкоди” – командні змагання з подоланням частини дистанції зв’язками. Контрольний вантаж до 10 кг на зв’язку. Розподіл контрольного вантажу усередині зв’язки довільний;
– “Рятувальні технічні прийоми” – командні змагання з подоланням частини дистанції зв’язками.
5.4.1. Змагання з виду “Гірські перешкоди” можуть включати наступні технічні прийоми (різні варіанти):
- вільне та комбіноване лазіння на стенді зі штучними зачіпками;
- підйом по шлямбурній доріжці;
- соло-підйом способом “Гойдалка” та/або “Дубль”;
- траверс навису (“стелини”) на драбинках з організацією ТСП (точок страховки проміжних) за допомогою закладок та/або уздовж шлямбурної доріжки;
- підйом і спуск по крутопохилій переправі зі зняттям і наведенням;
- підйом на жумарах по вертикальних перилах;
- різні варіанти транспортування контрольного вантажу;
- різні варіанти спуску по вірьовці (прямо, косий спуск, через рантклюфт та ін.).
5.4.2. Змагання з виду „Рятувальні технічні прийоми” можуть включати наступні технічні прийоми (різні варіанти):
- в’язка та транспортування „кокону”;
- “самовилаз” та підйом учасника із тріщини;
- спуск/підйом “потерпілого” із супроводжуючим та без супроводжуючого;
- підйом/спуск “потерпілого” по крутопохилій переправі з самонаведенням та зняттям;
- спуска по вірьовці (прямо, косий спуск, через рантклюфт та ін.);
5.5. Склад команди – до 8 чіл.: представник команди – 1 чол. (може бути капітан); основний склад команди – 4 чол.( не менш 1 жінки), запасні учасники – 2 чол.; суддя – 1 чол. (не нижче другої суддівської категорії з гірського туризму). При відсутності судді команда сплачує штраф 50 грн.
6. Програма змагань
1 день – Заїзд учасників змагань. Робота мандатної комісії до 18-00. Показ дистанцій і роз’яснення Умов. Відкриття змагань. Нарада ГСК з представниками команд, жеребкування, здача заявок по тактиці.
2 день – Змагання на дистанціях відповідно до порядку, встановленому ГСК.
3 день – Закінчення змагань, підведення підсумків, нагородження переможців, урочисте закриття змагань, від’їзд учасників.
6.1. Порядок визначення результатів на окремих дистанціях та в загальному заліку буде зазначений в Умовах.
6.2. Додаткова інформація надається: oxun [at] mail.ru , тел. 095-302-13-62, Карасьов Денис; tryte [at] ukr.net , тел. 095-421-04-05, Дябло Тетяна.
7. ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ ТА НАГОРОДЖЕННЯ
7.1 Визначення переможців та призерів проводиться відповідно до Правил змагань з техніки спортивного туризму.
7.2. Команди, що посіли І – ІІІ місця в загальному заліку та І – ІІІ місця в кожному виді змагань нагороджуються дипломами і можливо призами спонсорів, а їх тренери – грамотами Донецької обласної федерації спортивного туризму.
7.3. Учасники, що посіли І – ІІІ місця в кожному виді програми нагороджуються медалями та дипломами.
8. Фінансові умови проведення змагань
8.1. Команди розміщаються у гуртожитку, вартість – 10 грн. за добу з людини. Необхідно мати спальники та килимки. Харчування за попередньою домовленістю може бути забезпечене централізовано (25 грн./чол. – 3рази в суботу та сніданок в неділю) або організується командами самостійно.
8.2. Команди повинні мати все необхідне спорядження для участі в змаганнях відповідно до Правил та Положення (див. п. 5.4), у т.ч. єдину спортивну форму для участі в урочистому відкритті та закритті змагань, а також у змаганнях на дистанціях.
8.3. Витрати на відряджання учасників і тренерів-представників (страхування спортсменів, проїзд в обидва кінці, харчування, добові) відносяться за рахунок коштів організації, що відряджає команду, або учасників команди.
8.4. Витрати, пов’язані з організацією та проведенням змагань здійснюються за рахунок залучених Федерацією коштів.
8.5. Під час проходження мандатної комісії кожна команда здає представнику ГСК:
8.5.1. Стартовий внесок в розмірі 10 грн. з одного учасника змагань.
8.5.2. Екологічну заставу в розмірі 40 грн., яка повертається після закінчення змагань, якщо відсутні претензії до міста проживання.
8.5.3. У тимчасове користування по одній вірьовці діаметром 10-12 мм та довжиною не менш 40 метрів, а також по п’ять карабінів, які будуть використані для організації суддівської страховки. Зазначене спорядження буде повернено командам після закінчення змагань.
8.6. Протести приймаються під заставу в розмірі стартового внеску команди.
9. Порядок підготовки спортивних споруд
Підготовка спортивних споруд і контроль за їх станом під час проведення змагань, відповідно до чинних Правил і наказу Минсім’ямолодьспорту від 26 квітня 2004 року № 1274 “Про додаткові заходи по попередженню травматизму і запобіганню нещасних випадків у спортивній діяльності”, покладається на головного суддю змагань.
10. Медичне забезпечення змагань
На змаганнях під час їх проведення повинен бути присутнім лікар або інший медичний працівник, готовий до надання першої медичної допомоги.
11. Порядок та термін подання заявок
Попередні заявки подаються не пізніше, ніж за тиждень до початку змагань у Донецьку обласну федерацію спортивного туризму (до 20 листопада п.р.) на електронну адресу: donofst [at] ukr.net.
Іменна заявка на участь у змаганнях по установленій формі (додається) повинна бути завірена: підписом лікаря та печаткою медичної установи, а також підписом керівника і печаткою організації, що відряджає команду, і подається в Мандатну комісію в день заїзду команд. Учасники повинні мати з собою документи, які засвідчують особистість із датою народження і підтверджують спортивну або суддівську кваліфікацію, а також страхові поліси від нещасних випадків, дійсні на час проведення змагань і перебування в дорозі. Телефон для довідок: 050-368-29-35.
До змагань допускаються тільки команди, які підтвердили свою участь у встановлений для попередніх заявок термін і під час роботи Мандатної комісії.
ДАНЕ ПОЛОЖЕННЯ Є ОФІЦІЙНИМ ВИКЛИКОМ НА ЗМАГАННЯ