Управління молоді, фізичної культури та спорту Запорізької облдержадміністрації
Запорізька обласна федерація спортивного туризму
XXXVІІ ВІДКРИТІ ОБЛАСТНІ ЗМАГАННЯ ЗІ СПОРТИВНОГО ГІРСЬКОГО ТУРИЗМУ
«КУБОК ХОРТИЦІ – 2018»
м. Запоріжжя, скелі о-ва. Хортиця 04–07 жовтня 2018 р.
УМОВИ
ПРОВЕДЕННЯ КОМАНДНИХ ЗМАГАНЬ
ЗІ СПОРТИВНОГО ГІРСЬКОГО ТУРИЗМУ
ВИДУ «ГІРСЬКІ ПЕРЕШКОДИ» НА ДИСТАНЦІЇ ІІІ КЛАСУ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ці «Умови» слід розглядати разом з «Загальною частиною» умов проведення змагань.
1.2. Дистанція командних змагань виду «Гірські перешкоди» (Маршрутний лист, п. 3.4) складається з двох частин:
1) основної (нормативної + наднормативної) частини, яку команда в обов’язковому порядку попередньо заявляє;
2) додаткової (бонусної) частини, яку команда попередньо не заявляє і проходить на свій розсуд.
1.3. В «Загальних умовах» додатково вказані:
а) основні положення по порядку виступу на дистанціях (§1);
б) основні умови проходження дистанції «Гірські перешкоди» (§2);
в) порядок визначення результатів та розподілу місць (§4).
2. ОБЛАДНАННЯ ДИСТАНЦІЇ
2.1. Всі пункти (С, ПС і Ф), маршрути (М) і переходи (Мо), а також їх протяжність вказані на схемі (додається).
2.2. Всі ПС обладнані подвійними перилами і зазначеною на схемі необхідною кількістю ТС у вигляді заглушених карабінів (кілець), такелажних пластин або петель, на що буде докладно звернуто увагу при показі дистанції.
3. ОПИС ПРОХОДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЇ
3.1. Всі спортсмени під час виступу послідовно від старту (С1) і до фінішу (Ф1) відповідно до Маршрутного листа (п. 3.4) і згідно з поданою заявкою повинні пройти наступні обов’язкові маршрути основної частини дистанції і здійснити по ним транспортування двох неподільних контрольних вантажів (10 і 7 кг) способами, оговореними «Умовами» (див. табл.1).
3.2. Мінімальний перелік обов’язкових маршрутів основної частини дистанції:
3.2.1. Кожен спортсмен команди виконує:
а) підйом лазінням (не менше двох разів) по різним маршрутам М1 – М4 – варіант за вибором (табл.1);
б) спуск по вірьовці (не менше одного разу) по маршрутам М1 – М4 після підйому – варіант за вибором (табл.1);
в) спуск командними крутопохилими (похилими) перилами (один раз) по маршруту М12 після підйому – варіант (табл.1);
3.2.2. Команда всім складом виконує:
а) траверс схилу (не менше одного разу) по маршрутам М10, М11 – варіант за вибором (табл.1);
б) транспортування контрольного вантажу по всім заявленим маршрутам – варіант за вибором (табл.1).
3.2.3. Команда має право при подоланні маршрутів М1 – М4 встановити на них по одній командній ТСП (із 1-го закладного елемента) на відстані не менше ніж 1 м від нижньої маркованої службою дистанції стаціонарної ТСП.
3.3. Всі підйоми лазінням спортсмени команди виконують по маршрутам 1-го блоку (М1 – М4).
4. ЗАЯВКА З ТАКТИКИ
В заявку з тактики команда включає відповідно до табл. 1:
4.1. Маршрути, по яких виконується проходження дистанції від старту (С1) і до фінішу (Ф1).
4.2. Обрані варіанти підйому кожного спортсмена команди на всіх маршрутах.
4.3. Зміну ведучого на кожному маршруті (якщо передбачена).
4.4. Способи спусків кожного спортсмена команди на всіх маршрутах (по вірьовці напряму, командними крутопохилими (похилими) перилами тощо).
4.5. Способи транспортування контрольних вантажів на всіх маршрутах підйому і траверсу.
4.6. Маршрути, при проходженні яких команда планує установку командних ТСП та їх кількість.
3.4. МАРШРУТНИЙ ЛИСТ
командних виступів на дистанції ІІІ класу виду «Гірські перешкоди»
Номер маршруту і його граничні пункти. | Контрольні часи та умови їх виконання | |
Основна частина дистанції | Нормативний час – Тн =40 хв. Загальний контрольний час – Тзг =50 хв. Перший проміжний контрольний час – Тп1 =15 хв.
* * * Якщо за Тп1 = 15 хв., два спортсмени не виконають перший підйом по різним маршрутам до верхніх ПС, команда переводиться на проходження спрощеної частини дистанції з новим Тзг1 =25 хв.
Спрощена частина:
1. Завершення першого підйому всіх спортсменів. 2. Спуск спортсменів по вірьовці в нижні ПС відповідно до зазначених маршрутів в заявці з тактики. 3. Перехід спортсменів вдовж суддівських перил Мо4, Мо5, Мо6, Мо7, Мо9 (при необхідності). 4. Фініш всієї команди з контрольним вантажем і всім спорядженням в Ф1.
| |
Відповідно до п.п. 3.1 – 3.3. Умов, необхідні з запропонованих нижче маршрутів команди проходять в довільному порядку по своєму вибору варіантів (див. табл. 1), дотримуючись контрольних часів Тп1, Тн и То | ||
* | М1 (ПС1 – ПС2), M2 (ПC3 – ПC2), М3 (ПС4 – ПС5), М4 (ПС6 – ПС5) | |
Підйоми всіх спортсменів (без або з контрольним вантажем) та доставка контрольного вантажу. | ||
* | М1 (ПС2 – ПС1), M2 (ПC2 – ПC3), М3 (ПС5 – ПС4), М4 (ПС5 – ПС6) | |
Спуск всіх спортсменів по вірьовці з контрольним вантажем. | ||
* | М10 (ПС7 – ПС1), М10 (ПС1 – ПС7) | |
Траверс схилу всіма спортсменами і доставка контрольного вантажу (при необхідності). | ||
* | М11 (ПС7 – ПС3), М11 (ПС3 – ПС7) | |
Траверс схилу маятником всіма спортсменами і доставка контрольного вантажу (при необхідності). | ||
* | М12 (ПС2 – ПС13) | |
Спуск всіх спортсменів і контрольного вантажу командними крутопохилими (похилими) перилами. | ||
* | Ф1 | |
Фінішування всіх спортсменів команди по варіанту основної частини. | ||
Додаткова частина дистанції | Оцінка по колонці 6 (табл. 1) | |
М1 (ПС1 – ПС2), M2 (ПC3 – ПC2), М3 (ПС4 – ПС5), М4 (ПС6 – ПС5) | Контрольні часи: Тн и То залишаються без змін.
Підйом 1-го спортсмена з суддівською страховкою на кожному маршруті. | |
Проходження всіма спортсменами маршруту(ов) (підйом, спуск), не пройденого(них) в основній частині, без контрольного вантажу (варіанти 4 – 14 та 21 – 23). |
*) порядок (послідовність) проходження маршрутів Умовами не регламентується.
НОМІНАЛЬНА ОЦІНКА
способів і варіантів проходження дистанції ІІІ класу виду «Гірські перешкоди» (командні виступи)
Таблиця 1
Маршрути | № варіанту | Опис варіантів підйому, траверсу, спуску спортсменів та транспортування контрольного вантажу | Залікова оцінка, балів | |||
Позна- чення | Граничні пункти | Пройдені | ЗіН, m=0.20 | |||
ЗіП*, к = 1 | НЗіП*, n=0.75 | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Основна і додаткова частина дистанції | ||||||
Всі Мо | Відповідно | — | Перехід спортсменів вздовж суддівських перил | — | — | — |
Всі М | Відповідно | 1 | Навантаження вірьовки при підйомі (між ПС, ТС) | — | – 4 | — |
2 | Зміна ведучого в нижньому ПС | 8 | 6 | – 1,6 | ||
М1–М9 | Відповідно | 3 | Установка командної ТСП | 2 | 1,5 | – 0,4 |
Підйом спортсменів на маршруті | ||||||
М1 М2 | ПС1 – ПС2 ПС3 – ПС2 | 4 | вільним (чистим) лазінням – перший | 20 | 15,0 | – 4,0 |
5 | комбінованим лазінням – перший | 13 | 9,8 | – 2,6 | ||
6 | комбінованим лазінням – другий та наступні | 7 | 5,3 | – 1,4 | ||
М3 | ПС4 – ПС5 | 7 | вільним (чистим) лазінням – перший | 40 | 30,0 | – 8,0 |
8 | комбінованим лазінням – перший | 26 | 19,5 | – 5,2 | ||
10 | комбінованим лазінням – другий та наступні | 13 | 9,8 | – 2,6 | ||
М4 | ПС6 – ПС5 | 11 | вільним (чистим) лазінням – перший | 30 | 22,5 | – 6,0 |
12 | комбінованим лазінням – перший | 19 | 14,3 | – 3,8 | ||
14 | комбінованим лазінням – другий та наступні | 10 | 7,5 | – 2,0 | ||
Транспортування контрольного вантажу | ||||||
Всі М | Відповідно | 15 | при підйомі, траверсі на собі (за 1 рюкзак) | 9 | 6,8 | – 1,8 |
16 | при траверсі по командним перилам | 8 | 6,0 | – 1,6 | ||
17 | витягуванням напряму по МР | 3 | 2,3 | – 0,6 | ||
18 | витягуванням з супроводженням по МР | 4 | 3,0 | – 0,8 | ||
19 | в підвішеному (L≤1,5 м) положенні до спортсмена (за 1 рюкзак) | 8 | 6,0 | – 1,6 | ||
М12 | ПС2 – ПС13 | 20 | спуск командними крутопохилими (похилими) перилами (за весь вантаж) | 6 | 4,5 | – 1,2 |
Спуски спортсменів по вірьовці (з рюкзаком або без) | ||||||
Всі М (по МЛ) | Відповідно | 21 | напряму по жорстко закріпленій вірьовці | 2 | 1,5 | – 0,4 |
22 | по вірьовці з самовипуском (останнього) | 4 | 3,0 | – 0,8 | ||
Всі М (по МЛ) | Суміжні ПС | 23 | косий спуск по жорстко закріпленій вірьовці | 6 | 4,5 | – 1,2 |
М12 | ПС2 – ПС13 | 24 | командними крутопохилими (похилими) перилами | 10 | 7,5 | – 2,0 |
Траверс схилу | ||||||
М10 | ПС7 – ПС1 ПС1 – ПС7 | 25 | вільним лазінням вздовж суддівських перил | 30 | 22,5 | – 6,0 |
26 | комбінованим лазінням вздовж суддівських перил | 20 | 15,0 | – 4,0 | ||
27 | по суддівським перилам (з навантаженням перил) | 10 | 7,5 | – 2,0 | ||
М11 | ПС3 – ПС7 ПС7 – ПС3 | 28 | траверс маятником | 20 | 15 | – 4,0 |
*) ЗіП – заявлені і пройдені ЗіН – заявлені і не пройдені НзіП – не заявлені і пройдені
МЛ – маршрутний лист МР – методичні роз’яснення